Grote boeddhabeelden gevonden bij Angkor Wat   2 comments

 

Nu.nl meldt vandaag in het onderdeel wetenschap dat archeologen bij het tempelcomplex Angkor Wat in Cambodja de grootste Boeddhabeelden hebben opgegraven die daar in tachtig jaar tijd zijn gevonden.

Een deskundige van de Apsara Autoriteit, een regeringsinstantie die het complex beheert, zou dat vandaag gezegd hebben.

De twee stenen beelden werden gevonden in de tempel Ta Prohm.

image

         image

Beide beelden missen het hoofd, maar de grootste van de twee zou, indien compleet, ruim drie meter hoog zijn.clip_image002clip_image003

Waarschijnlijk stammen de beelden uit de twaalfde eeuw. Sinds de jaren dertig van de vorige eeuw zijn niet meer zulke grote beelden gevonden.

De beelden werden ontdekt door medewerkers van de archeologische dienst van India, die een restauratieproject uitvoert bij het complex.

Kijk, dat vind ik nou ook interessant.

Posted 27 oktober 2011 by Cybermum Netherlands in Varia

2 responses to “Grote boeddhabeelden gevonden bij Angkor Wat

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat is ook interessant Bea en ik zou ontzettend graag de beelden zien maar dat zit er niet in *snik*, het lijkt me heerlijk om dit soort werk te doen en als ik nog eens een beroep zou mogen kiezen was het vast archeologe, ik weet dat het meeste werk saai is maar als je wat zou vinden is dat natuurlijk geweldig!

  2. Dat vind ik ook altijd erg interessant Bea, de archeologie is altijd spannend. Er worden nog regelmatig bijnzondere dingen ontdekt.

Geef een reactie

