Zo is’ie ook weer   4 comments

Je moet nou ook weer niet denken dat mijn grote vriend Diesel een soort van onwaarschijnlijk gehoorzame modelhond is. Het is en blijft natuurlijk wel een Drent. Hij heeft er ook een kop op zitten hoor.

Voorbeeldje: Toen ik vanmiddag met hem in het bos gewandeld had en naar huis wilde, sprong meneer niet netjes in de auto. Nee-hee, er liep een meneer met een soort van uit de kluiten gewassen ragebol ons tegemoet en dat was veel leuker. Er ontrolde zich een heel theaterstuk maar ik zal hier de verkorte versie weergeven. Toen hij ter hoogte van mij was aangeland en wij kort een paar zinnetjes hadden gewisseld begon meneer zijn hondje te roepen. Na veel geroep zonder resultaat liep de man, die ons dus eigenlijk tegemoet was komen lopen, naar zijn hondje i.p.v. andersom, lijnde hem aan en liep terug in de richting van waar hij gekomen was. Leuk, dacht Diesel, die net op weg was naar mij, ik ga er achteraan. Dus verder van mij af i.p.v. naar mij toe. In arren moede ben ik toen maar in de auto gestapt en ben zachtjes gaan rijden. (Dat kon omdat het nog op een zandweg door het bos was.) En daar kwam Diesel aangevlogen. Daar had hij toch niet van terug. Ik stap uit, roep “hoog” en gelukkig: hond in ’t bakkie. Pfff. Tweede pubertijd moet je maar denken. Er komt vast nog een derde en misschien zelfs wel een vierde. 😉

Posted 29 oktober 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

4 responses to “Zo is’ie ook weer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat alles altijd maar goed en braaf is dat komt eigenlijk nooit voor denk ik Bea, ik vind het leuk dat Diesel ook weleens iets doet wat niet mag, maar ja niet mogen als je een leuke ragebol tegenkomt is ook wel heel erg moeilijk en daar hoef je dan niet eens een Drent voor te zijn. Er moet wel wat inzitten hoor een eigen karakter hoort erbij en hij kwam toch maar snel toen je weg ging, dus toch wel heel erg lief!

  2. geweldig
    en herkenbaar ook , en dat terwijl ik geen hond heb (helaas)
    ik loop veel zo niet dagelijks op de hei hier , ken dien verstande vele honden en hun baasjes
    maar soms kom ik langs een dag camping (rare naam je mag er niet camperen)
    komen mensen van verre , soms met honden , en die treffen mij ik pak een stok of eikel en gooi die weg , vinden zij prachtig
    maar baasje niet , de hond luisterd niet meer hihi ik moet naar het baasje toe en stoppen met spelen tot ze IN de auto zijn
    en nu slapen
    trstn
    en een fijne zondag

  3. Nou moe, ben ik eindelijk weer us aan het bloggen, al wie er komt geen Bé………. pffffffffff
    Diesel is een eigenwijs en schattig! Luka was vandaag 2de bij de clubkamiOENschappen + certificaat gevorderd gehaald! Goed hè. Gáát het wer een beetje mevroi Bea?
    xSjer

  4. Hahahaha….Diesel dacht dat gaat niet goed, het vrouwtje gaat er vandoor zonder mij! Hij mag best weleens een beetje ondeugend zijn hoor, normaal is hij een bovenstebeste!

Geef een reactie

