Klaar voor de winter   5 comments

Wàt zeg je? Met dit mooie weer aan de winter denken? Ja, als je de boel een beetje in orde wilt houden zal dat toch moeten.  Dus: Jupiter is klaar voor de winter. Ken je Jupiter nog?

Sietse is me komen helpen, want voor mij alleen is het te zwaar werk. En al helemaal met een knie die nog niet helemaal wil zoals ik wil. We hebben hem helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt en vervolgens hebben we hem weer in elkaar gezet. Het pompje hebben we er uitgelaten. Dat is ook helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt, toen weer in elkaar gezet en staat nu in een bakkie water (tegen het uitdrogen) op zolder. En de rest is ingepakt met o.a. bobbeltjes-plastic. Het is geen gezicht zo, maar ik ben er dit keer wel weer mooi op tijd bij, voordat de eerste nachtvorsten in ernst gaan toeslaan.

En eenmaal aan de schoonmaak, ben ik ook maar weer es even naar de mondhygiëniste geweest. De afspraak daarvoor was weliswaar al een half jaar geleden gemaakt, maar het kon nu allemaal zo mooi op één dag, snap je. Ze heeft het zootje ongeregeld dat er bij mij nog inzit opnieuw opgemeten en het blijkt dat de boel sinds 2008 redelijk stabiel is gebleven. Dat mag dan ook wel dacht ik. Ik onderhoud het zo goed mogelijk en zij mag elk half jaar tandsteen verwijderen. Dus. Ze heeft dat nu na het meten ook weer gedaan en we hebben de volgende afspraak al weer gepland. Minder leuk was dat er een vulling los bleek te zitten, dus nu ook maar even de tandarts bellen. Maar goed, dan is dat voor de feestdagen in alle hevigheid losbarsten ook mooi voor elkaar en kan ik deze winter weer met een gerust hart eens een beetje mee snoepen van alle daarbij horende lekkernijen. 🙂

En nou het resterende tuinwerk nog.

Posted 31 oktober 2011 by Cybermum Netherlands in Varia

5 responses to “Klaar voor de winter

Subscribe to comments with RSS.

  1. aha dus je hebt plannen om te gaan snoepen van de winter
    groot gelijk dan krijg je wat extra binnen tegen de koude
    en ben je als jupitar goed tegen vorst bestand
    fijne avond

  2. Hahahaha….volgens mij krijgt Jupiter het komende dagen behoorlijk warm Bea, a.s donderdag gaan we zelfs naar de 18 graden of hoger. Maar als het weer omslaat, en echt winter wordt is Jupiter er klaar voor.

  3. hopen maar dat Jupiter zich een beetje vermaakt als ie een half jaartje in de winterstalling staat. Inmiddels is ie dus droog achter de oortjes

  4. Ojee Ik moet ook nog naar de tandarts. Maar ik kan pas in Dec terecht. Ik zie er wel tegen op want ik heb wel problemen. Bah!!! Even niet aan denken. Even kop in het zand steken.
    Fijne dag Anna

  5. Jupiter is goed ingepakt en dat is geen overbodige luxe, het is nu wel mooi weer maar het kan zo maar omslaan en dan heb je dat maar klaar, hier is alles winterklaar pffffff en over de tuinmeubelen is een groen dekkleed gedaan, dan kan ik daar van de winter mooi vogelvoer op zetten, nu nog even wat bolletjes in de grond en wat zaden in de grond stoppen en het is klaar! Snoep maar lekker van de winter het kan en niet eens even wat lekkers is wel errug kaal 😉

Geef een reactie

