Volgende voor   4 comments

Gisteren schreef ik het al: nou het resterende tuinwerk nog. Dus vanochtend kon je mij weer in m’n tuintje vinden. Ditmaal was de blauwe regen aan de beurt. De 5e snoeibeurt dit jaar wel te verstaan en hopelijk meteen de laatste voor de winter. Pffffff, hoe meer je snoeit hoe harder hij groeit en bloeit. Daar kun je dan ook volop van genieten natuurlijk, want hij bloeit elk jaar meer dan eens. Toen ik de troep had opgeruimd, zat gelijk de hele groene afvalcontainer vol. Het is maar goed dat die donderdag weer geleegd wordt dus.

Nou en ik was zo lekker bezig, dat ik gelijk een flink stuk van de klimroos Mme Alfred Carrière gesnoeid heb. Zij groeit helemaal in de Prunus subhirtella autumnalis en dat vind ik prachtig, dus dat laat ik zo. Maar alles wat richting buren en over de afscheiding ging heb ik weggehaald. Gelukkig heb ik daar een heel handige hulp bij: een tot 5 meter uitschuifbare stok, waar ik een knipperd of een (takken-)zaag op kan zetten. Vanochtend kwam dus de knipperd heel goed van pas. De berg snoeisel van de roos heb ik maar even laten liggen. Dan kan het eerst een beetje slinken en kunnen evt.  insectjes er uit kruipen of vliegen. Voor zover ze tenminste niet door de vogels opgegeten worden, want die toonden al bijzonder veel belangstelling.

Diesel moest voor de zekerheid maar in de kennel, voordat hij mij weer zo geweldig (van de wal in de sloot) kon helpen en misschien wel allemaal doornen in zijn poten zou krijgen ofzo. Het is jammer dat ik de camera niet bij de hand had, want op weg erheen ging hij even langs Jupiter, die hij beschouwt als zijn hoogstpersoonlijke eigendom en leverancier van het lekkerste water dat er, buiten modderplassen, bestaat. Je had dat snuit moeten zien. Hij snapte er niks van dat zijn fontein ingepakt was en dat er geen water uit kwam. 🙂

En vanmiddag heeft hij dus extra genoten van een ook nog es extra lange wandeling met Izzy en Lola en later ook met Joep. Als afsluiter en uitsmijter een heerlijke lange zwempartij en daarna racen over het grote grasveld. Nu ligt meneer dus weer in de kennel te snurken, want na het zwemmen moest hij natuurlijk nog in de zwarte grond rollebollen met Lola.

O en voor ik het vergeet, we hoorden ergens aan het begin van de wandeling ook nog dat er inmiddels al 5 van zijn pupsels verzegd zijn! En het leuke is: 3 daarvan komen hier in de buurt wonen. eusa_dance      Kunnen we ze toch een beetje in de peiling houden.

Posted 1 november 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Varia

4 responses to “Volgende voor

Subscribe to comments with RSS.

  1. Druk dagje zo te lezen Bea. Zelf vindt ik tuinieren een ramp en als ik mag kiezen neem ik Diesel wel mee voor een wandelingetje 🙂

  2. Hahaha…die Diesel, helemaal van slag door de ingepakte Jupiter. Je hebt maar een hoop werk aan je tuin hoor, maar ja, als je het netjes wilt houden is dat gewoon nodig. Leuk dat 3 puppies bij jou in de buurt terecht komen hoor.

  3. Dat de blauwe regen gesnoeid moet worden wist ik eigenlijk niet Bea, maar ik heb er van de zomer pas eentje gekregen al is dat al een flinke, eens even kijken of die bij mij ook gesnoeid moet worden. Arme Diesel water dat niet in een eigen bak zit is altijd lekkerder die snuit had ik weleens willen zien! Goed hè dat er 3 puppies bij jou in de buurt komen, dan kan je ze toch nog zien opgroeien.

  4. ha die Bea
    dus lekker aan het tuinieren , nu het weer werkt mee
    en als je dan nog wat kan lachen om de snoet van de hond , heb je toch een fijne dag
    en binnenkort nog zicht op zijn nakomelinggen , leuk hoor
    ik ga zo ff slapen
    fijne tuin dag morgen

Geef een reactie

