Vervolg op logje 8 oktober jl.   4 comments

Zoals jullie weten is mijn Pa op 8 oktober jl. met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Er is toen bij hem een stent geplaatst. En vandaag moest hij weer opdraven om die stent te laten verwijderen (zo’n ding kan er niet te lang in zitten) en om te kijken of er een nieuwe geplaatst moest worden. Dus ben ik vanochtend al vroeg met mijn Diesel op pad gegaan voor het eerste p&p-rondje en heb ik even een wat langer stukje met hem gelopen, want daarna  moest hij in de kennel, omdat ik op tijd bij Pa moest zijn om hem op te halen en naar het ziekenhuis te brengen. Wij moesten daar om half tien zijn. Nou, het was maar goed dat we zijn krantje hadden meegenomen, want de ingreep stond gepland voor 11.00 uur werd ons daar verteld. (Achteraf bleek hij te hebben moeten wachten tot 12.00 uur.) De verpleging wist ook niet wat verder de bedoeling was, maar mijn 06-nummer is voor de zoveelste keer genoteerd en ik zou rond een uur of vier een telefoontje kunnen verwachten werd mij gezegd.

Ben toen naar huis gegaan, heb nog even koffie gedronken met de hulp, een lekker sneetje rog met roomboter en kaas naar binnen gewerkt en ben vervolgens naar boven gegaan en achter de computer gekropen. Gisteren heb ik een mail gestuurd om Diesel in te laten schrijven voor de 57e clubmatch van de plaatselijke Kynologenclub op 28 januari 2012. Heb dus nog ff snel de mail gecheckt en had o.a. de ontvangstbevestiging van het inschrijfformulier binnen + de mededeling dat er elke maandagavond gratis ringtraining is voor degenen die zich hebben ingeschreven. Onbeperkt. Nou, dat kunnen wij wel gebruiken, want daar hebben wij absoluut geen kaas van gegeten. Nog nooit gedaan. Ons destijdse optreden in de ring op de fokdag kun je niet meerekenen. Er werd ons toen verteld wat we ongeveer moesten doen, maar het was nou niet bepaald een glansrijk optreden.

Toen gauw weer naar beneden, laarzen en bodywarmer aan, Diesel uit de kennel gehaald en lekker naar het bos gesjeesd. Gisteren hadden we al dik anderhalf uur gewandeld vanwege het mooie weer, maar vandaag was het ook prachtig. Eigenlijk nog mooier en we hebben nu dus eerst een uur gewandeld met korte traininkjes ertussendoor en daarna zag ik ineens Lola en Joep aan komen vliegen. Hun baasjes en Izzy in geen velden of wegen te zien. Ze liepen vlak voor een rijdende auto dus ik heb ze heel enthousiast bij me geroepen, zodat die auto weg kon rijden zonder ongelukken. Ik heb geroepen en gefloten, maar geen draad van de baasjes of Izzy en nèt toen ik Hermien wilde opbellen zag ik ze een bospad uit en onze kant op komen. Toen zijn we met het hele spul maar weer naar de vijver gegaan. We hadden de honden trouwens niet tegen kunnen houden al hadden we dat gewild, want ze hadden al behoorlijk lopen rauzen en hadden het knap warm. Wijzelf trouwens ook. Toen we dan weer terugliepen hadden we ineen een flinke roedel bij elkaar, want er liepen ondertussen ook een Shih Tzu-tje en een Rhodesian Ridgeback en het hele bal begon dus weer van voren af aan. Tenslotte werd het hele spul aangelijnd, behalve in eerste instantie Izzy, want die zat weer bij mij in de kofferbak. Heb ze allemaal een lekkertje gegeven ten afscheid, Diesel in de auto geladen en ben weer naar huis gekard. Inmiddels waren we twee uur verder en hoefde ik niet meer zo lang te wachten op dat telefoontje. Het was heerlijk en een prima afleiding.

En toen ging rond een uurtje of vier idd de telefoon. Ik kon Pa om vijf uur ophalen was de boodschap. Alles was goed verlopen. De stent was weggehaald en er was geen nieuwe geplaatst, maar “de boel was een beetje opgerekt”. Nu maar hopen dat het verder helemaal goed gaat zo. Dus was ik om vijf uur weer in het ziekenhuis om Pa op te halen.  Nadat er nog wat papierwerk was afgehandeld en instructies waren gegeven heb ik hem naar huis gebracht. Hij was heel goed te pas  en ik ben toen dus  weer als een haas naar m’n eigen stulp getogen, heb Diesel aangelijnd en een p&p-ronde met hem gelopen, vervolgens een lekkere bak haché in de magnetron (met rijst) warm gemaakt en opgesmikkeld en daarna heer Diesel zijn vlees geserveerd.

En na het schrijven van dit logje is het dan alweer zover en zit moe  languit en met de beentjes omhoog op de bank, geflankeerd door Het Liefste en Mooiste Beest van de hele wereld en komt er alleen nog maar af voor de laatste p&p-ronde en daarna het lekkere nest in. 😉

4 responses to “Vervolg op logje 8 oktober jl.

Subscribe to comments with RSS.

  1. ha die Bea
    druk dagje zo , ach eind goed al goed
    en tussendoor veel plezier met en van de honden
    ik net thuis van het werk em ik heb geen haast , met het vrije weekend voor de boeg
    welterusten en een fijn weekend

  2. Mooi dat alles goed is verlopen met je vader, een stent kan dichtgroeien maar hij heeft die dus niet meer nodig en dat is wel zo prettig, gelukkig heb jij ook een fijne middag gehad samen met je kind en alle andere hondenkinderen en hun baasjes, het weer was best lekker en ook ik heb weer een wandeling gemaakt met de kleine pitbull, ze was vanmiddag een beetje pissig omdat het haar te lang duurde met foto’s nemen, ze keek me tenminste zeer verwijtend aan want die blaadjes zijn natuurlijk ook wel geweldig om in rond te hollen en dan moet je geen vrouwtje hebben dat telkens stil staat dat hollen hebben de honden van jullie vanmiddag ook wel gedaan met z’n allen en Izzy vindt het bij jou in de kofferbak dus nog steeds heel erg prettig of komt dat door de versnaperingen? 😉 Nog een fijn weekend meis!

  3. Zo dat was een druk dagje. Fijn dat het goed is gegaan met je vader. En vandaag zul je ook wel weer met Diesel rondjes hebben gemaakt met dit mooie weer. Het is ook net voorjaar buiten. Alleen staat de zon wat lager. Fijn weekend Bea en een poot voor Diesel. Groetjes Anna

  4. Fijn dat je Vader die stent niet meer nodig heeft Bea, dat is vast een hele opluchting. Goed dat je afleiding hebt gezocht door een lekkere wandeling te maken met Diesel, met dit weer is dat volop genieten toch?

Geef een reactie

