So far, so good en Ratjetoe   8 comments

Na het eerste p&p-rondje en het ontbijt, heb ik eerst Pa opgebeld om te horen hoe het vannacht was gegaan. We hadden natuurlijk de verantwoordelijke verzorgende ingeseind en vannacht is er dus iemand 2x bij hem komen kijken. De eerste keer sliep hij nog niet en de 2e keer was hij naar het toilet geweest. Toen heeft zij natuurlijk het licht zien branden (zijn appartement zit vol met domotica) en is weer komen kijken. Die 2e keer heeft ze hem wel gevraagd of hij nog ging slapen vannacht.😉 Dus so far, so good. Morgenmiddag ga ik er zelf weer heen en Diesel mag natuurlijk weer mee.

Daarna zijn Diesel en ik weer de grens tussen Overijssel en Gelderland gepasseerd om naar de ratjetoe te gaan.                              Mijlpaal 1: Vanochtend géén dunne poep bij aankomst op het veld.🙂 Nadat hij eerst alle konijnenkeutels opgespoord en geteld had en z’n snuf in een paar gaten had gestoken, heb ik eerst wat aandachtsoefeningetjes met hem gedaan. En toen heeft hij verder heel lekker gewerkt. Dat was hem op een gegeven moment ook duidelijk aan te zien: een heel blij koppie en een staart die zo hard kwispelde, dat z’n kont er bijna afviel. We hebben een parcours gelopen met verschillende opdrachten, van volg tot zit en draai 90 graden naar rechts, draai 360 graden naar links, in een hoepel stappen (heb nog maar niet geprobeerd hem erdoor te laten springen), door een tunnel lopen (meneer ging er wel meteen helemaal in, want ik had er een lekker stukje gedroogde kipfilet in gegooid, maar niet aan de andere kant eruit, hij kwam achteruit lopend terug), slalom lopen, langzaam lopen en wat niet al. Gelukkig was er een hele leuke afsluiting, althans dat vonden Diesel en ik: Hanneke hield de hond vast en in ons geval zei ik tegen Diesel zit, liet hem aan een lekker stukje kaas ruiken, zei wacht en ging in looppas (voor zover dat ging, nou ja, meer een sukkeldrafje ::oops: ) naar de verste hoek van het veld, draaide mij om en riep hem heel enthousiast naar me toe. Nou, het leek wel een bliksemschicht. ::D en hij kreeg dus zodra ik hem weer had aangelijnd zijn beloning: dat lekkere stukje kaas.
Natuurlijk gaat niet alles goed, maar wij kregen een compliment bij het slalommend volgen. Dat deed hij heel goed, maar ja, dat doen we wel vaker, in het bos om kleine boompjes heen en er staat bij een supermarkt hier in de wijk een hele rij betonnen paaltjes en daar doen we dat ook geregeld. Toen we weggingen troffen we nog even Mickey met z’n beide baasjes en hebben we even kort gekletst. Het was 11.00 uur toen we wegreden.

Rond 12.15 u ben ik toen met hem naar het bos gegaan om hem eens lekker los te laten rennen en nu ligt meneer onder aan de trap af te koelen.

Zelf ga ik als de wiedeweerga mijn boodschappenlijstje afmaken en zorgen dat ik de boodschappen in huis krijg. Mijn kroost + aanhang komt morgen weer gezellig hier eten, dus ik moet meer inslaan.

Of ik morgen nog aan bloggen toekom weet ik niet, dus ik wens iedereen maar vast een fijn weekend verder.

Posted 5 november 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Varia

8 responses to “So far, so good en Ratjetoe

Subscribe to comments with RSS.

  1. ha die Bea
    dus het trainen met diesel gaat goed , en is ook leuk om te doen
    zeker als er vorderingen zijn
    ik zie het hier op de hei ook wel gebeuren
    en sta altijd ff op een afstandje te kijken
    wens je nog een fijne avond

  2. leuk leuk leuk!!!!

  3. Zo te lezen een leuke dag gehad met Diesel.

    Fijn weekend voor jullie twee Bea🙂

  4. Fijn dat het goed gaat met je vader Bea, die Ratjetoe beweging is natuurlijk helemaal geweldig voor Diesel, zoveel lekkers en er ook nog plezier in hebben, voor kaas en kipfilet zou Mandy zelfs nog door een hoepel springen😉 Een fijne avond en zondag gewenst, met de kinderen erbij zal dat zeker lukken!

  5. Hahahaha…..je hebt het hartstikke druk met alles hoor, maar het zijn wel leuke bezegheden. Ik wens je morgen een hele fijne dag met je kroost + aanhang,

  6. Nou nog ff rok omhoog, handjes wapperen en aan de dans met Diesel……………… taak voor je weggelegd. (Zag het filmpje bij Karel, maar is dat geen Border Collie?).
    xsjer

  7. mogge Bea
    ja dat is een border collie , en die worden toch ook behoorlijk groot en zwaar
    ja leuk om te zien wat je een hmond allemaal leren kan
    zo jij het doet is toch prachtig mooi
    fijne dag

    • Dat valt nog wel mee hoor. Een bordercollie reu kan een schofthoogte bereiken van 53 cm. De teefjes blijven meestal iets kleiner. De hond uit het filmpje is een teefje. Mijn Drent heeft een schofthoogte van 61/62 cm. Het gewicht van een border collie ligt tussen de 15 en 20 kg. Diesel weegt 32/33 kg. Bovendien is het meiske uit het filmpje 50 jaar jonger dan ik. Misschien snap je nu dat ik zeg dat ik mij nog niet de in mijn armen springende Diesel zie opvangen zonder onderuit te gaan.🙂

Geef een reactie

