Vergeten en drogen   4 comments

Was ik zaterdag nog helemaal vergeten op te schrijven, maar ik vind dat clickeren een ramp. Je moet haast jongleren om alles tegelijk te kunnen doen. Dat heb ik ook tegen de trainster gezegd en zij begreep het volkomen. Toen ik dan ook voorstelde om i.p.v. te clicken “yes” te zeggen (zoals bij “het handbakje” clip_image001), vond ze dat ook prima, zolang ik maar in de gaten hield dat yes = lekkers. Nou dat houden Diesel en ik wel goed in de gaten hoor! En er kan wat mij betreft met “yes” ook geen verwarring ontstaan met andere kreten die wij gebruiken. Zodra ik daar groen licht voor had ben ik dat gaan doen en het werkte gelijk beter. clip_image003

Op het Drentenforum attendeerde iemand mij er op dat “yes” niet zo’n constant geluid is als dat van de clicker, maar ik denk dat dat wel aan te leren valt. Tot nu toe reageert Diesel er steeds heel direct en goed op.

Inmiddels heb ik zelf lekkere beloninkjes  gemaakt. Hoe ik dat doe? Nou, een tijdje terug heb ik een voedsel-droogapparaat aangeschaft. Tot nu toe gebruikte ik het eigenlijk alleen voor het drogen van kruiden uit m’n grote plantenbak buiten en fruit zoals appels en bananen. Vorige week zag ik echter een mooie aanbieding van een behoorlijke hoeveelheid kipfilet. Die heb ik meteen gekocht en de filets heb ik aan dunne repen gesneden en gedroogd. Toen ze afgekoeld waren heb ik de repen in stukjes gebroken en in een luchtdicht afsluitbaar emmertje gedaan. Daar neem ik nu steeds een handjevol van mee als ik met Diesel iets ga ondernemen en ik kan je verzekeren dat meneer daar zo ongeveer een moord voor doet. Het ruikt ook zó lekker. Elke keer als ik dat emmertje opendoe snuif ik zelf ook heel verheerlijkt dat lekkere luchtje op en wil ik er wel zó op aanvallen. 😉

Posted 7 november 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

4 responses to “Vergeten en drogen

Subscribe to comments with RSS.

  1. wat is een clicker
    dus ff googlen en ja hoor
    http://www.dogweb.nl/gedrag/clickertraining.html

    nu ik denk dat de hond en de baas het wel met woorden af kunnen ,toch
    en waarom yes en niet ja ?
    fijne dag en suc6

    • Omdat je “ja” elke dag ontelbare malen gebruikt voor van alles en nog wat. De hond zou ervan in de war raken. Yes niet. Ken je het spelletje “geen ja en geen nee”? Probeer maar es om niet om de haverklap ja te zeggen.
      Maar je zou ook piep kunnen zeggen of klomp. Als je maar steeds hetzelfde woord gebruikt.

  2. Vroeg me ook al even af waarom geen JA. Dat zou idd niet werken 🙂

  3. Oeps, met yes zou ik regelmatig in de hondensnoeptrommel moeten duiken, dat zeg ik zelf vaak dus voor mij geen optie, maar snoepie werkt wel dus dat hou ik er maar in. Als Mandy een rondje om gaat zeg ik altijd “snel terug komen voor je snoepie” en dan is ze met een minuut of 10 keurig binnen 😉 Dat drogen van kipfilet lijkt me echt geweldig wat makkelijk om mee te nemen en nog heel erg lekker ook voor Diesel.

Geef een reactie

