Weer eens wat anders   5 comments

Bij de wandeling van vanmiddag was er weer eens wat anders dan anders. Ik ga niet uitgebreid vertellen over heenrit, aankomst, wie we allemaal wel of niet tegenkwamen, wat er allemaal gebeurde en terugrit. Maar ik wil het wel even kort hebben over het fenomeen “verdwalen”. Dat Lola en Diesel er op een gegeven moment de sokken inzetten en richting vijver verdwenen is ook niet bijzonder. Maar wat ik wel bijzonder vond – ook al had ze mij al eens gezegd dat ze nooit de weg kon vinden en altijd verdwaalde – was dat Hermien verdwaalde en als ze Izzy niet bij zich had gehad, had ze ons ook niet teruggevonden.

Het zit zo. Toen Lola en Diesel rechtsaf geslagen waren en in sneltreinvaart richting vijver verdwenen zijn wij gewoon rechtdoor gelopen. Izzy liep braaf mee. Als Lola en Diesel niet langs dezelfde weg terug en achter ons aan zouden komen zou dat geen probleem zijn, want een stuk verderop, ongeveer recht tegenover het pad naar de vijver liep een smal slingerpaadje door het bos die kant op. Bij dat paadje aangekomen leek het mij een goed idee als Hermien daar met Izzy zou blijven staan voor het geval de boefjes achter ons aan zouden komen, terwijl ik dat paadje zou aflopen en de honden naar mij toe zou roepen/fluiten, omdat dat veel dichter bij was en dus ook duidelijk hoorbaar. Dus ik dat paadje op en iets voorbij het midden roepen en fluiten en ja hoor. Daar kwam het spul wel aangesjeesd. Bij alletwee beloninkje erin voor braaf komen en zij aan zij voor zitten en met die twee in m’n kielzog terug naar het brede zandpad waar ik Hermien had achtergelaten. Daar aangekomen al wie ik zag, géén Hermien en géén Izzy. Er kwamen 2 dames aangekuierd, die desgevraagd zeiden dat ze haar aan het einde van die weg af hadden zien slaan (richting de vijver dus). M’n mobiel gepakt en gebeld, waar zit je. Nou, daar dus. Maar, ze kwam eraan. Ze zou dat smalle kronkelpaadje nemen. Dat kende ze wel had ze me eerder gezegd, want daar was ze pas nog door gelopen. En het duurde en het duurde maar en ik had alleen maar 1 jachtlijntje bij me. Daar heb ik Diesel maar mee aangelijnd, in de hoop dat Lola dan ook wel bij ons in de buurt zou blijven. En haar maar steeds terugroepen en hup, wat lekkers er in. Ook bij Diesel uiteraard, want die zat braaf bij me. En wat ik niet voor mogelijk zou hebben gehouden: Hermien verdwaalde. Ze heeft dus geen fabeltje verteld. En als Izzy niet ons spoor had opgepikt en haar voorgegaan was de goeie kant op ………….  Ze had nog geprobeerd mij te bellen zei ze, maar ik had niet opgenomen.  Sorry, ik heb het niet gehoord Hermien. En hopelijk ben je niet boos dat ik dit zomaar op m’n blog gezet heb, maar ik vond het echt bijzonder. We lopen per slot zo ongeveer elke dag in dat bos.

Posted 7 november 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

5 responses to “Weer eens wat anders

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bea ik heb thuis nog maar even mijn mobiel gecheckt en ja hoor, wat jij al dacht: ik heb vanmiddag jouw huistelefoon gebeld, wel logisch dat je niet reageerde in het bos. Wist niet eens dat ik je huistel.nr. had.
    maar al met al een bijzondere en lange wandeling vanmiddag. Gelukkig was Izzy bij mij, anders dwaalde ik misschien nu nog wel rond in het bos. Tot de volgende keer

  2. mag ik heel ff lachen
    zo al klaar
    ja het kan dus altijd gebeuren dat zie je nu maar
    en dan zijn de honden dus de reddende engelen
    of andere mobiel met gps er in , ja toch
    fijne avond nog

  3. Ja hoor dat zou mij dus ook kunnen overkomen. Totaal geen richting gevoel en al helemaal niet in het bos.Dit is dus echt avontuur. (hahaha) 🙂
    Fijne dag Anna

  4. Dat je vriendin Hermien is verdwaald in een bos waar ze vaak komt kan gebeuren, maar ze was wel een beetje verstrooid natuurlijk anders had ze je op je mobieltje gebeld, gelukkig dat Izzy het koppie er goed bij had ik moet hier best wel even om lachen, ik verdwaal ook wel in een bekende omgeving maar Mandy loopt met mij mee en zou dus ook verdwalen, toch eens proberen met het woord “snoepie”, hahahaha.

Geef een reactie

