Er lag een bom   3 comments

Geloof het of niet, maar vandaag, precies op de dag waarop bij de garage mijn zomerbandjes verwisseld zouden worden voor de winterbandjes werd in Nijverdal tijdens graafwerkzaamheden voor een spoortunnel daar een vliegtuigbom uit de tweede Wereldoorlog gevonden. Een 500 ponder, die gelukkig niet op scherp bleek te staan, maar daar wel weg moest en elders tot ontploffing gebracht moest worden. Heb de video’s nagekeken, maar de garage/showroom staat er niet op. Misschien dat op een enkele nog een stukje van een benzinepomp te zien is. Merkwaardig genoeg was het hele traject voordat ze aan de werkzaamheden begonnen nog met een speciaal apparaat gescand. Daarbij werd niets gevonden.

Dus ik kom aanrijden (voor de zekerheid een kwartiertje voor m’n afspraak van 13.00 u), wil afslaan en het terrein van het autobedrijf oprijden. No go. Alles afgezet met hekken; brandweermensen en -auto’s (uit meerdere plaatsen), politie etc. en het terrein van het bedrijf ook nog eens afgesloten met van die rood-witte linten. Ik ben er maar gewoon tot aan die afzetting gereden en heb mijn zegje gedaan. Toen was iemand wel zo vriendelijk om het lint even weg te halen (nou ja, staande in een soort vrachtauto aan één kant omhoog te houden), zodat ik het terrein op kon rijden.  Later, terwijl ik in de wachtruimte aan de koffie zat zijn ze met dat ding langsgereden, de weg richting Wierden op.

Wat ik trouwens zo raar vind:  een nabijgelegen bedrijf en woonhuis zijn uit voorzorg ontruimd, maar er stonden drommen mensen met de neus bovenop te kijken.

Enniewee, mijn autootje stond gelukkig zo’n anderhalf uur na aankomst toch op zijn winterbandjes en ik kon het terrein weer af en naar huis rijden. 🙂

P.S. Terwijl ik in de wachtruimte zat en de tijd doodde met het lezen van de kranten, viel mijn oog ook op een overlijdensadvertentie  van een vroegere klasgenoot van de tweeling. Ronald G. heeft helaas maar 31 jaar mogen worden.

Posted 8 november 2011 by Cybermum Netherlands in In memoriam, Varia

3 responses to “Er lag een bom

Subscribe to comments with RSS.

  1. dat is veels te jong om heen te gaan

    ja bij zo iets is er soms wel vreemde regelgeving , ontruimen maar wel kijken haha
    gelukkig maar dat er niets gebeurd is , dat is het belangrijkste
    fijne avond

  2. Ja dit alles heb ik gevolgd op de radio en later op tv oost. Toch wel mazzel dat je winter banden er toch opgekomen zijn. Fijne dag Groetjes Anna

  3. Dat was wel een sensatie hoor Bea! Het is inderdaad een beetje vreemd, dat de boel wél moet worden ontruimd, maar dat er dan wel een hoop mensen mogen blijven kijken. Je huppelkarretje voorzien van winterbanden, is de goden verzoeken hoor….hahahaha!

Geef een reactie

