Snap er niks van   8 comments

Dit moet ik even kwijt hoor.

Op 18 november jl. schreef ik, dat er huisschilders bezig zijn hier in de straat. Maanden geleden had ik al eens een missive gehad van de huiseigenaar (gedateerd 28 juli), dat ik ze binnenkort kon verwachten en net toen ik van plan was die huiseigenaar eens aan te schrijven, lag er vorige week donderdag een briefje van het schilderbedrijf in de bus dat ze voor het weekend zouden komen. En ja hoor, vrijdags waren ze in de straat. Ze zouden hier maandag aan de voorkant komen schilderen. Dat is dinsdag geworden. Toen wilden ze vóór en achter tegelijk doen. Dat kon natuurlijk absoluut niet. Bij de heersende temperaturen en dichte mist voor en achter de boel open zou dat het recept geweest zijn om ziek te worden. Om nog maar helemaal niet te spreken van het feit dat Diesel een koud water staart had. Normaal gesproken is tocht al niet goed, maar toen zou dat helemaal uit den boze geweest zijn. Enfin, ik heb ze ervan kunnen overtuigen, dat het beter was een dagje te wachten met de achterkant. Nu verwachtte ik dat ze dan gisteren zouden komen en ik had dus ook al de poort van het slot gedaan en de rozen voor het raam van m’n werkkamertje weggesnoeid. Maar al wie er kwam, geen schilder. Wel mocht ik van de buurvrouw te ener zijde (die met 2 kleine kindjes) op haar huis passen, omdat ze daar aan de voorkant zouden schilderen. Dat wist ik ook alleen maar omdat ze me de avond tevoren sms-te waar ik de huissleutel kon vinden. Eigenlijk zou ik verwacht hebben dat het daar al gedaan was voordat ze hier aan de voorkant begonnen, maar misschien kwam haar dat nog minder uit. Gisteren ging ze, in tegenstelling tot anders, werken omdat vandaag haar oudste zoontje 3 jaar wordt. Diesel hield zolang we thuis waren de boel wel in de gaten, maar hij kon eindelijk weer los lopen omdat de staart weer in orde was, dus ik ben lekker met hem naar het bos gegaan. Het begint me te vervelen, dat iedereen er maar doodleuk van uit gaat, dat ik altijd wel alles voor ze kan opknappen, omdat ik toch niet meer buiten de deur werk. Wat ze niet schijnen te beseffen is dat ik een leven heb en niet dom achter de geraniums zit. Enfin, heb gewoon alles gedaan wat ik moest doen, bos in, boodschappen en op tijd terug om de sleutel van de schilder in ontvangst te nemen. Wel even van te voren tegen een van de schilders gezegd, die inmiddels bij de buur aan de andere kant bezig was. Hij zou wel een oogje in het zeil houden zei hij.  Bovendien had ze de dag ervoor tegen hem gezegd dat er bij hun toch niks te halen viel.

Nu verwachtte ik dat ze hier dan vandaag wel de achterkant zouden schilderen. Het uitzet-ijzer van het slaapkamerraam was al los gemaakt en er was ook dinsdag al wel licht geschuurd. Dus weer de poort van het slot gedaan. Nòg geen schilder geweest. Wèl bij de buren aan weerszijden. Nu jij en dan ik weer. Ik snap werkelijk niks van die volgorde. Of ze moeten al net als de rest denken van, met die valt altijd wel wat te regelen en die is meestal toch wel thuis.

Kortom, ik báál. Ik ga de poort weer op slot doen en ga straks lekker met Diesel het bos in en dan na een korte rustpauze saampjes shoppen voor een nieuw kussen voor meneer. Morgenochtend komt mijn hulp en dan komt het mij niet uit.

Posted 24 november 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Varia

8 responses to “Snap er niks van

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hi hi, erg herkenbaar! En gelijk heb je.

    Groet uit Zwolle, Lisenka

  2. ja Bea
    doe dat , laat ze maar komen als het jou uit komt
    je kan ze altijd zeggen , weet je nog van de afspraak dei we hadden
    maar niet meer balen , maar fijn het bos in
    fijne dag

  3. Hé getver. Schilderen is sowieso een drama in deze tijd van het jaar. Ik heb een koophuis Bea. Nadeel is dat ik het zelf moet doen maar het voordeel is dat ik het doe wanneer het MIJ uitkomt 🙂

  4. Dat wachten voor niets is echt balen Bea, je hebt groot gelijk om te doen wat jou het beste uitkomt hoor. Met dit weer van de afgelopen dagen alles tegenelkaar openzetten, zou natuurlijk gekkenwerk zijn.

  5. Het is overal hetzelfde merk ik wel, als ze hier in juni een nieuwe rookmelder en een koolmonoxydemeter zullen komen plaatsen wordt het oktober en met de vorige klussen was de schilder nog lang niet klaar maar ging ook eerst ergens anders heen. Het is te hopen dat het nu snel voor elkaar is want dat wachten wordt je niet goed van, je hebt groot gelijk om weg te gaan als dat jou past, ze komen wel terug of mikken een briefje door de brievenbus. Sterkte met de schilders Bea het blijft vervelend als je niet weet waar je aan toe bent.

  6. Ha ha ,ja ik ken dat nog wel,schilderen in de herfst/winter en slechte of geen afspraken,
    ik heb ze laten wachten en later de huisbaas gebeld.
    succes lukas.

  7. Ojee dat doet me gelijk denken aan wat mij eens is over komen met schilders.Ze gebruikte mijn tuin voor opslag van ladders en verf . Ik zei dat dat niet kon om dat ik toen 2 kleine kindjes had en ik niet op hun zooi wilde letten. En nota bene stond hun werk kar nog geen 10 mtr van ons huis.Na dat ze mijn gordijnen en zonnebloemen mee geschilderd hadden was ik ze helemaal zat. Na nog een waarschuwing dat hun spullen weg moesten halen. Maar hun oren werkte niet. Ik heb de stopverf en verf blikken aan de straat gezet toen de vuilnis kwam. En die heeft ze toen mee genomen. En toen was het zoeken en mijn naam was haas.En toen ze ook nog binnen moesten komen schilderen heeft de hele straat zo geklaagd en weigerden ze binnen te laten. Ze zijn toen ontslagen .Volgens mij waren het ook geen schilders. Het was ook bar en boos. Maar wat jij beschrijft is ook ergerlijk en ergerlijk dat je geen afspraken kunt maken. Groot gelijk lekker de hort op met Diesel. Fijn weekend en groetjes.

  8. Wat een aparte tijd om schilder werk te doen…
    Je hebt gelijk Bea.. lekker je ding doen!
    Groetjes Traceyxx

Geef een reactie

