Kermis in de hel   7 comments

Weer of geen weer, als het ff kan gaan mijn doerakje en ik er lekker uit. Vandaag weer het bos in, want het stormde en als je wat dieper in het bos loopt heb je minder last van die wind. Het begon trouwens net te miezeren en voordat we goed en wel een 500 m gelopen hadden hoosde het werkelijk. Het voordeel van dit weer vind ik dat je dan al die zondagswandelaars in d’r goeie kloffie misloopt. We zijn alleen een eenzame racefietser tegengekomen, waar Diesel niet van op of om keek en 2 fanatieke jonge joggers. Inmiddels zijn we alweer een poosje thuis. Diesel ligt te knorren in de bench en is zo te zien niet van zins er voor wat dan ook maar uit te komen en zelf heb ik even een droge spijkerbroek aangetrokken, want die was toch wel behoorlijk nat geworden. Nu zit ik in m’n werkkamertje even dit blogje te tikken en wat dacht je wat? Het stormt nog steeds, wolken jagen door de lucht, regen slaat tegen de ruit, maar tussendoor doet de zon verwoede pogingen om erdoor te komen. En dat lukt zelfs af en toe, ook al regent het er nog bij. Het is nu met recht “kermis in de hel” te noemen.

Afgelopen week heb ik een paar foto’s gemaakt van een ander aardig fenomeen. De blaadjes van de prunus subhirtella autumnalis verkleurden en begonnen af te vallen (is trouwens vandaag in een klap al z’n blaadjes kwijt) en de boom begon te bloeien met die kleine ragfijne witte bloempjes met roze zweem, terwijl de klimroos Mme Alfred Carrière, die ik er in laat groeien nog volop groen blad had en nog heeft en ook af en toe nog een of meer fraaie rozen produceert. Ik hoop dat de foto’s gelukt zijn.

De takken met bottels van de roos Paul’s Scarlet Climber, die je op de 2e foto links ziet, groeiden voor het raam van m’n werkkamertje. Helaas heb ik ze inmiddels weg moeten snoeien, omdat de schilder anders problemen zou krijgen met het schilderen van de kozijnen.

Posted 27 november 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Varia

7 responses to “Kermis in de hel

Subscribe to comments with RSS.

  1. ja grote verschiilen in de plantenwereld , mooi om te zien
    ja het was een herfstige dag met buien en opklaringen en veel wind
    maar je hebt er toch van genoten , als heeft diesel
    wens ik je een rustig avondje

  2. Vanmorgen was ik alleen de deur uit om te sporten en verder heb ik me vermaakt met enkele foto experimentjes in de thuisstudio.
    Je zou nog geen uitlaten met dit weer 🙂

    Fijne avond voor jou en Diesel

  3. mogge Bea
    ja mooie kunst om te zien
    maar ook mooi weer om er op uit met Diesel
    fijne dag

  4. Hoi Bea. Wij zijn de deur niet uitgeweest met dit weer. Wij hadden vrienden op bezoek en er was genoeg stof om bij te kletsen met een hapje en een drankje. Maar jij moet er wel uit met zo’n muiter. En toch heeft het wel wat om zo een frisse neus te halen. Ik was best gaar van het de hele dag binnen zitten. Was wel een gezellige zondag daar niet van.Groetjes Anna

  5. Met zulk weer ga ik er niet uit hoor Bea, dan kan die kleine pitbull zelf wel een rondje om en komt kletsnat thuis. De natuur is helemaal van slag je ziet echt bloempjes bloeien die normaal niet bloeien en aan de struiken komen knoppen, hier bloeien de rozen ook nog steeds al zijn de bloemen een stuk minder mooi. Inmiddels gistermiddag en vandaag droog met wat zon, wel nog een stevige en frisse wind maar dat is geen probleem.

  6. Het was gisteren echt bar en boos Bea, ik ben de deur ook niet uitgeweest hoor. Moedig dat jij dat wel gedaan hebt…..en Diesel is natuurlijk helemaal keihard! De kermis in de hel kon weleens hartstikke gezellig zijn.

  7. Grapig fotos Bea… was erg stormachige hier laast, wow prachtig muziek..niet eerder gehoord.

    Bea hoe komt het dat er sneeuw hier valt..? moet je iets installeren of zo op WordPress. ? kan me herinderen dat het
    vorige jaar ook zo was.. maar weet niet meer wat en hoe het moet.
    Kan je met het vertellen…als je het weet?
    kus Traceyx

Geef een reactie

