Compleet van streek   5 comments

En dan heb ik het niet over mijzelf of mijn maatje Diesel, maar over het weer. Hoewel vandaag de meteorologische winter is begonnen, lijkt het qua weertype wel compleet herfst.

Trouwens de natuur is volgens mij helemaal een beetje in de war. In mijn tuintje bloeien nog rozen, een enkele late clematis en de Amerikaanse sering heeft ook nog wat bloemtrosjes. Zelfs een van de prikneusjes heeft nog bloempjes. En m’n mini-appelboompje loopt aan de toppen ook alweer uit. Bij een ander bloeit de camelia las ik. Toch niet echt het seizoen ervoor. Normaal bloeien camelia’s hier in het vroege voorjaar. En dit vond ik wel héél speciaal: toen ik vanochtend met Diesel de eerste uitlaatronde langs een singel hier liep zag ik in de grasstrook langs het water ineens allemaal madeliefjes bloeien! Nou vráág ik je! Lag hier vorig jaar om deze tijd niet al een pak sneeuw? En zullen we het maar even helemaal niet hebben over hoe al die geweldige weersvoorspellingen er uitzien? Eén van de voorspellingen voor de afgelopen zomer was bijvoorbeeld dat het een lange, hete zomer zou worden. Nou, we weten allemaal wat daarvan terecht gekomen is.

Tussen haakjes: Diesel en ik hebben vanmiddag na de uitgebreide boswandeling en het boodschappen doen wèl een serieuze oefening gedaan voor een winterslaap. We waren om half vier op de bank gekropen en werden om half zes! gewekt door de telefoon. En nog voor niks ook, want ze moesten mij helemaal niet hebben.

Posted 1 december 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Natuur, Varia

5 responses to “Compleet van streek

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inderdaad wonderbaarlijke weersvoorspellingen. Hier bloeit ook nog meer dan andere jaren. Voor de mensen die een wintersportvakantie met een dik pak sneeuw hebben geboekt. Ligt nog geen vlokje in de Alpen. Lekker hé winterslapen, doe ik ook graag zo af en toe en tja dan die stomme bel of telefoon met nietszeggend nieuws grrrrr. Zie jullie daar al gezellig samen liggen in je warme huis.

  2. Daarom heet het ook voorspellingen Bea, die hoeven natuurlijk niet uit te komen, vorig jaar hadden we behoorlijk wat sneeuw en ijs en nu bloeien inderdaad de madeliefjes en de knoppen aan de struiken lopen al behoorlijk uit.Hier bloeien de rozen ook nog al zijn het wel miezerige roosjes en een zaadje van september van een goudsbloem heeft heel veel bladeren en 2 knoppen en dat is echt niet meer normaal. Ik hoop niet dat de voorspelde kleine ijstijd nog zal komen maar voorlopig lijkt het er helemaal niet op en van mij mag dat zo blijven.

  3. ha die Bea
    kwam je net tegen bij Benora
    nu daar ligt een deel van het antwoordt
    het is ergens toch een soort van eigen schuld dikke bult
    ja zo is mijn gedachte toch echt wel wat in die richting hoor
    wens je een goede nacht
    en wie weet krijgen we nog een winter pracht

  4. Ja bij mij in mijn tuintje is het nog aardig groen. En planten gaan inderdaad weer knoppen vormen. Raar weer net wat je zegt. Fijn weekend en een pootje voor Diesel

  5. De voorspellingen voor de komende winter lopen nogal uiteen, de één heeft het over een mini ijstijd, en de ander verwacht een zachte winter….gooi het maar in mijn pet hoor. Dat de boel een beetje in de war is, zal duidelijk zijn. Vorig jaar om deze tijd, kon je bijna de deur niet uit, door sneeuw en ijs, als ik eerlijk ben, dan heb ik dit toch liever hoor.Lekker hè Bea, zo’n tukkie doen….volgende keer wel de wekker zetten hoor!

Geef een reactie

