Het was gewoon eng.   5 comments

Als ik Diesel in het bos voor roep en hij komt netjes voor me zitten geef ik hem een beloninkje, dan moet hij meteen (met een ander beloninkje in de hand) aan de voet en daarna moet hij eerst een stukje volgen voordat ik hem vrij geef. Het gaat niet altijd helemaal zoals het hoort, maar vanmiddag had ik een modelhond. Hij stierde niet meteen op een andere reu af, die met zijn bazin al een hele tijd vóór ons gelopen had, maar bleef om te beginnen keurig bij me in de buurt en kwam toen op commando aan de voet, volgde en zo passeerden we samen die andere (tamelijk kolossale St. Bernard) reu, zonder enig probleem. Terwijl die toch de hele tijd behoorlijk strak achterom had gekeken en stil was blijven staan en ons ook terwijl we passeerden behoorlijk strak aankeek.  Degene  die de kolos aan de riem had (en de hele tijd min of meer angstig achterom had gekeken) zei: dat heb ik nog niet eerder meegemaakt dat ze zo aardig zijn. Daarom ben ik altijd maar extra voorzichtig. Pas toen we ze een flink eind achter ons gelaten hadden kreeg Diesel een beloninkje en vrij. En de hele wandeling heeft hij zich ook tegenover joggers, fietsers, wandelaars en andere honden perfect gedragen.

Daarna gingen we naar mijn pa en daar gedroeg meneer zich ook al zo voorbeeldig. Zózeer zelfs dat vader er een opmerking over maakte. Hij is daar eigenlijk altijd wel braaf, maar vanmiddag heeft hij alle records braafheid gebroken. Hij is hem zèlfs niet stiekem gepeerd naar het atrium, waar een of ander shanti-koor de boel vermaakte. Hij heeft braaf aan mijn voeten gelegen en kwam alleen overeind om mij of Pa te volgen als we ergens heengingen. Ik vond het gewoon eng. Zo’n brave hond. Maar toen we naar de auto liepen om weer naar huis te gaan was hij ineens weer tamelijk opgewonden: er vlogen hele zwermen vogels heen- en weer om hun roestplaats voor de nacht uit te zoeken. Hij is dus niet ziek. 😉

Posted 11 december 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

5 responses to “Het was gewoon eng.

Subscribe to comments with RSS.

  1. hi Bea
    ik heb er bijna 2 dagen opzitten vandaag pppffft
    maar ik als fietser en wandelaar , ben trots op Diesel
    wens je een fijne avond

  2. Ook ik vindt het altijd fijn als honden zich tegenover fietsers gedragen. Zo ben ik ooit eens al fietsend flink in m’n kuit gebeten door een hond die uit een boerenerf kwam rennen. Op zo’n moment vervloek je alles wat op vier poten rondloopt en blaft

  3. ja het wordt wel wat bea! 🙂

  4. Geen wonder dat Diesel zo braaf is Bea, hij wil natuurlijk wél een pakje onder de kerstboom. Wat hij van de Sint heeft gehad, is allang op!

  5. Leuk toch Bea, Diesel is gewoon een heel gehoorzame hond en als ik maar genoeg doe met Mandy is ze ook heel gehoorzaam maar eng vind ik dat niet hoor, ik grijp haar 3 kilo nog makkelijk in haar kladden 😉 En jij geeft veel meer lekkers als Diesel gehoorzaam is en dat scheelt ook een slok op een borrel!

Geef een reactie

