Op dit moment oudste hond ter wereld overleden   4 comments

Dit bericht las ik gisteren op het internet en ik vond het de moeite waard om het op mijn blog te posten, omdat ik het heel bijzonder vind. De oudste hond die ik tot nu toe gekend heb is nl. 16,5 jaar geworden. Dat scheelt dus nogal.

De oudste hond ter wereld is in Japan op 26-jarige leeftijd overleden. Pusuke (foto) werd omgerekend in mensenjaren maar liefst 125 jaar oud. De oudste hond ooit is Pusuke niet. Dat record staat op naam van de Australische Bluey, die in 1939 overleed. Hij werd 29 jaar en vijf maanden. De oude viervoeter overleed vredig thuis bij zijn baasje. Dat meldt het Japanse persagentschap Kyodo. Eigenares Yumiko Shinohara laat weten dat Pusuke een gezonde eetlust had en dat ze elke dag twee keer met hem ging wandelen. “Tot maandag, toen hij plots weigerde te eten en moeite had met ademen.” Hij stierf uiteindelijk vijf minuten nadat zijn bazin thuis kwam. “Ik denk dat hij op mij gewacht heeft”, aldus de Japanse.

Posted 11 december 2011 by Cybermum Netherlands in In memoriam

4 responses to “Op dit moment oudste hond ter wereld overleden

Subscribe to comments with RSS.

  1. De oudste hond die ik heb gekend was van m’n schoonouders, een keeshondje dat 17 jaar werd en lijkt erg veel op dit hondje.

  2. Tjee wat een leeftijd 29,5jr voor een hond, wist niet dat honden zo oud konden worden. Zo zie je maar weer. Nu denk ik plots aan mijn MaXXje, toch ook wel een mooie leeftijd bereikt met zijn 14,5jr, maarrrrr had dus toch ……… ach laat maar! Zo uit mn hart hier neergeschreven. Krijg het even benauwd rondom mijn maagstreek en kijk naar een foto van die lieverd. Tja alleen maar een foto snik! Toch heb ik er vrede mee, maar ……….. ach je weet wel. Nog een warmtevolle zondag Bea.

  3. Dat is zeker een hele leeftijd voor een hond Bea, maar daar gaat Diesel dik overheen hoor!

  4. Japan is natuurlijk wel weer heel erg ver weg en ik vraag me dan ook af of het vrouwtje het wel goed had, de foto is vast een jeugdfoto van Pusuke, maar al was het hondje 20 geworden dan was het nog heel oud, ik ken wel een kat van 23 jaar maar die is zo dement als een deur ze eet en drinkt nog goed en wil ook nog steeds naar buiten, het zijn wel zeldzaamheden net als bij mensen die zo ontzettend oud worden.

Geef een reactie

