Een buik, een knie en een 5 mnd oude pup   4 comments

Toen wij vanmiddag voor onze boswandeling aankwamen op het parkeerterrein, stonden daar weer een aantal auto’s geparkeerd en zat er een groep mensen een broodje te eten of zoiets. Dat zien wij vaker op maandagmiddag. Volgens mij zijn dat Jehova’s getuigen, die de deuren langs gaan om mensen zo mogelijk te bekeren of op z’n minst een Wachttoren achter te laten. Ik meende er tenminste één of twee te herkennen, die ik zelf aan de deur gehad heb. Ik laat Diesel dan altijd eerst even in de kofferbak zitten, met de klep open, loop een keer om de auto heen en zeg dan “toe maar”, terwijl ik de kant op wijs waar ik heen wil. Hij gaat dan ook keurig die kant op en keurt die mensen geen blik waardig. Hij gaat zèlfs niet bietsen.

Vlak nadat wij vanmiddag dus op dat parkeerterrein aankwamen, stopte er nog een auto, waar een jonge vrouw uitstapte. Zij lijnde een Rottweiler aan en ging een andere kant op dan wij. In eerste instantie meende ik haar te herkennen, maar díé vrouw had ik al lang niet gezien en deze hond kende ik ook niet. Een eind verder, onderaan de heide en vóór de weg het bos in zag ik haar een eind voor me haar Rottie van de lijn doen en liepen onze honden elkaar tegemoet. Dichterbij gekomen bleek het tòch degene te zijn die ik gemeend had te herkennen. Dus wij komen aan de praat en lopen samen op. We deden het beiden rustig aan, want zij is inmiddels zwanger en heeft al een lekker buikje en ik heb dus wat last van de knie. De honden amuseerden zich wel samen en renden naar hartelust rond.

Nu bleek dat het wel kon kloppen dat ik de hond niet herkende, want het is een andere dan die zij eerst had en waarmee ik haar van klein pup af aan geregeld tegenkwam. De vorige was ook een Rottie, maar die is op 1-jarige leeftijd al overleden aan een hersenvliesontsteking vertelde ze. En zoals het veel mensen vergaat, zònder hond was voor haar en haar man ook niks. Dus nu hebben ze Cas (of misschien moet je het wel met een K schrijven, dat weet ik niet). Het is een 5 maanden oude reu. Pup is een woord dat hier niet lijkt te passen. Het wordt een grote. Hij ìs al behoorlijk groot – al iets groter dan Diesel – en mooi vierkant van bouw. Ze denken erover om shows met hem te gaan lopen.

Hij is ook héél anders dan de vorige. Dat was een lieverd met een hele mooie kop. Hij was ook heel zacht, haast onderdanig eigenlijk. Achteraf denk je misschien was het toen al te merken dat hij niet helemaal goed was. Cas is een heel ander type dus. Dat was te merken toen Diesel en hij al een tijd mooi gespeeld en gerend hadden samen. Hij legde een poot op Diesel’s rug op een manier, die niets met spelen te maken had en hoewel Diesel véél puppykrediet geeft tot de pups een maand of 7 zijn, ging dìt hem te ver en heeft hij Cas even duidelijk terechtgewezen. Die droop onmiddellijk af en ging aan de andere kant naast zijn bazin lopen. Zij kent het klappen van de zweep, ze prees Diesel en was hier alleen maar blij mee. Zij vindt zèlf ook dat Cas er een is die je stevig en consequent moet aanpakken, omdat hij anders de baas wordt. Hij heeft echt al behoorlijk dominante neigingen.

We hebben dus vanwege een buik, een knie en een 5 mnd oude pup een aangepaste ronde gelopen, maar het was weer zeer de moeite waard. Iedereen was tevreden en bovendien scheen de zon!

Posted 19 december 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

4 responses to “Een buik, een knie en een 5 mnd oude pup

Subscribe to comments with RSS.

  1. ha die Bea
    de basinnetjes wat kalm aan
    de honden volle bak rennen en draven , ja schitterend
    ik was gister en vandaag ook uren aan het wandelen in bos en hei
    trof ook vele honden , en deze luisterden gelukkig ook goed naar de basen
    ja soms schrik ik zelfs als een grote op mij toe rend
    ben niet bang voor welke dan ook ,maar de schrik kan toch ff toe slaan
    wens je een fijne avond

  2. Fijn om te lezen dat je ook andere baasjes tegenkomt met hond, waar Diesel ook mee kan spelen en rennen.
    Mij kom je de komende tijd nog niet tegen, misschien Izzy en Lola met zoon en/of schoondochter.

  3. Rottweilers kunnen heel erg lief zijn, maar er zijn ook veel verkeerde honden bij, meestal zijn die niet goed genoeg aangepakt als pup en dan blijft het uitkijken, ik spreek uit ervaring want we hebben ze gefokt, maar met 8 weken moet er meteen al flink aangepakt worden. Fijn dat het zo gezellig was en dat Diesel overwicht had op de dominante pup, het zijn echt zware jongens en ik heb toch maar liever een 3 kilo hond😉

  4. Zo te lezen een gezellig rondje en “de kreupele helpt de zwangere” 🙂 volgens mij was het spreekwoord toch iets anders.

    Dieren schijnen altijd even de rangorde te moeten bepalen, zo ook bij bij deze beide viervoeters

Geef een reactie

