Geen wandeling is hetzelfde   5 comments

Hier ligt momenteel een blubbermonster uit te rusten in de bench. Hij heeft een prachtwandeling gehad. En ik dus ook. Wij hoorden op een gegeven moment een knal als van een schot en Diesel keek omhoog zo van waar blijft ut nou. Niks te zien. Een poosje later, nadat er eerst van zo te horen verder weg nòg een schot had geklonken hoorden we een gigantisch kabaal en vlogen tamelijk kort achter elkaar twee grote vluchten ganzen al gakkend over. Wij hebben ze verlangend nagekeken. Een eind verderop dook hij ineens een dicht stuk van het bos in. Ik hoorde een hoop geblaas en gesnuif en toen ik hem eindelijk in het vizier kreeg bleek meneer strak voor te staan, 1 voorpoot omhoog, staart rècht naar achteren. Helaas kon ik door die stomme knie van mij er niet snel genoeg bij komen om te zien waar hij op voorstond. Het was daar ook tamelijk ruig.

Een heel eind verder kwam ons op de terugweg nog een eenzame wandelaarster tegemoet: Henriëtte met hond Joep. Zij maakte rechtsomkeert en liep met ons mee richting auto, want de honden hadden flink lopen rennen en stoeien samen en zij had een afspraak waar ze op tijd moest zijn. Onderweg hebben we weer even bijgepraat en onderaan het flauw hellende paadje over de heide lijnde zij Joep aan en op vrijwel hetzelfde moment zag ik Diesel’s neus de lucht in gaan en peerde hij hem. Geroepen: niks. Doorgelopen naar de auto. Voor hij er van tussen ging zag hij er nog uit als een witte hond met bruine platen en vieze poten, maar nadat ik hem had ingefloten kwam er – tegen de tijd dat H. haar laarzen gewisseld had – een compleet moddermonster aanrazen.  En als je nou dacht dat hij toen direct bij me kwam en in de kofferbak sprong ………… nee, meneertje z’n neus had alweer iets anders gevonden. De mensen die gisteren daar een broodje hadden zitten eten, hadden daar volgens H. ook iets weggegooid. Dat was natuurlijk even veel belangrijker. Pas toen toen er met het rammeldoosje geschud werd kwam hij eindelijk en sprong braaf in de auto.

Posted 20 december 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

5 responses to “Geen wandeling is hetzelfde

Subscribe to comments with RSS.

  1. Weet je zeker dat die knal als een schot niet echt een schot was ? Ganzen schijnen best lekker te smaken 🙂

  2. Daar kon Henk best eens gelijk in hebben Bea, juist omdat die ganzen wegvlogen. jij en Diesel hebben weer een flinke wandeling achter de rug, daar was het hier vandaag geen weer voor.

  3. ja Ganzen zijn goed te eten , heb er vroeger zat gehad
    dus vandaag was Diesel echt niet te paaien om mee naar huis ,zijn baas was zijn neus
    Bea ik vond een mooie kaart/plaat in mijn GB
    dank je wel
    ik deed een digitale kaart uit gaan , en weet nu niet meer of ook jij in de lijst stond pppffftt kan het allemaal niet meer bij houden hoor
    ga nu eerst slapen
    welterusten

  4. Jammer dat je nog steeds last van je knie hebt, maar in ieder geval hebben jullie weer een gezellige en voor Diesel een zeer interessante wandeling gehad, hier was het de hele dag regen en dan kan je met een Yorkie er geen moddermonster van maken, die vier kleine pootjes is geen punt maar al dat lange haar moet maar zonder modder blijven 😉 Dear Bea, als ik niet reageer op je berichtjes over Havel e.d. dan komt dat omdat ik het allemaal uitgebreid gelezen en gezien heb, voor mensen die het niet weten is het echt wel interessant ik hoop niet dat je het me kwalijk zult nemen dat ik dan even niet reageer.

    • Ann, ik zou niet weten waarom ik je dat kwalijk zou moeten nemen. Ik blog over dit soort zaken, omdat het mij treft, vanwege bepaalde ervaringen (de ervaringen schrijf ik niet altijd op, omdat die vaak te persoonlijk zijn.) en omdat ik het idee heb dat er niet veel jongere mensen zijn, die van dit soort geschiedenis weten, of het althans niet bewust hebben meegemaakt.

Geef een reactie

