Goed nieuws voor Star Wars fanaten?   4 comments

In Tsjechië kun je je nu officieel als volger van de Star Wars-religie laten registreren. Maar liefst 15.070 mensen deden dit.

    Star Wars-personage Yoda is voor velen een held.

Deze maand werden de resultaten van een volkstelling in Tsjechië bekend. Daarbij gaven 15.070 mensen aan dat ze ‘Ridders van de Jedi’ zijn. Met dit aantal volgelingen is dit nog lang niet volksreligie nummer één. Meer dan een miljoen mensen zeiden katholiek te zijn, terwijl maar liefst vier miljoen Tsjechen niet wilden zeggen welk geloof ze aanhangen.
Tsjechïe is niet het enige land waar deze religie een officiële status heeft. Ook in Groot-Brittannië en Nieuw-Zeeland is dit het geval. Ruim 300.000 Britten kruisten dit hokje in 2001 aan.
Of al deze ‘mini-Luke Skywalkers’ echt in ‘The Force’, de mysterieuze kracht uit de Star Wars-films geloven, of juist willen protesteren tegen het vragen naar religie is niet bekend.

(bron)

Posted 21 december 2011 by Cybermum Netherlands in Varia

4 responses to “Goed nieuws voor Star Wars fanaten?

Subscribe to comments with RSS.

  1. nooit van gehoord
    wens je een fijne dag

  2. Het mag dan niet bekend zijn waarom zoveel mensen het vakje hebben aangekruist, maar ik heb zo mijn vermoedens Bea 😉

  3. Ik ben niet zo’n trekkie Bea.
    Ik ken enkele echte fanatici van dit filmgenre en vindt sommige maar hoogst eigenaardig 🙂 maar ieder z’n meug ……… Ik ga geen hokje aankruisen

  4. Heel bizar. Ik doe hier niet aan mee zoiets.

Geef een reactie

