Het zal je kind maar zijn   6 comments

Een 15-jarig Indonesisch meisje dat tijdens de tsunami in december 2004 vermist raakte, is deze week teruggekeerd naar haar geboorteplaats.

De familie van het meisje uit Ujong Baroh in de provincie West Atjeh had de hoop op het vinden van het kind jaren geleden al opgegeven.

Wati was 8 jaar oud toen haar dorp werd verrast door een enorme vloedgolf. Haar moeder Yusniar probeerde het meisje destijds te redden, maar verloor haar dochter in de sterke stroming.
Twee andere kinderen wist de moeder destijds wel te redden.

Na een jarenlange zoektocht constateerde moeder Yusniar dat haar telg door niemand was opgemerkt, dood of levend.

Woensdag kreeg Wati’s opa bezoek van een kennis, die hem vertelde over een zonderling meisje dat zwijgend in een koffiezaakje zat. Bezoekers dachten dat het om een zwerfkind ging, maar navraag leerde dat het de vermiste dochter was.

Haar ouders werden opgetrommeld en herkenden hun dochter aan een litteken boven haar wenkbrauw, dat ze twee jaar voor de tsunami had opgelopen.

(bron)

Posted 22 december 2011 by Cybermum Netherlands in Varia

6 responses to “Het zal je kind maar zijn

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ongelooflijk verhaal. Vraag me dan af hoe een kind van toendertijd 8 jaar zich 2 jaar lang heeft gered

    • 7 jaar zelfs! Volgens dat artikel is wat er met haar gebeurd is nadat ze door de tsunami was meegevoerd nog niet direct aan de pers meegedeeld, behalve dan dat ze door die jaren op verschillende plaatsen in andere districten was geweest.

  2. Dat zijn altijd wondertjes Bea, arm kind ook ik vraag me af hoe ze al die jaren heeft geleefd, heerlijk dat ze weer zijn verenigd!

  3. Fijnere Kerstdagen kan deze familie niet krijgen Bea, het is best een klein wondertje.
    Bedankt voor de mooie Kerstgroet, dat heb je prachtig gedaan hoor.
    Ook al krijg je het een beetje druk met kokkerellen, het is natuurlijk wel harstikke gezellig.
    Misschien heb ik het al keer gedaan, (weet ik niet meer) maar ik wens je in elk geval hele fijne dagen samen met de familie en je trouwe Diesel.
    Groetjes van Edward.

  4. ja dat is een geweldig iets voor die familie
    ik wens je een fijne dag
    oja hou je van honden , dan staat er nu iets moois voor je op mijn blog , denk ik dan

  5. Pingback: Het zal je kind maar zijn, deel 2 « Tielestek

Geef een reactie

