Geen ratjetoe, maar Kerstwandeling   5 comments

Vanochtend was er geen ratjetoe, maar hebben wij met veel van het spul dat op zaterdagochtend in Lochem traint gewandeld in het Kattenbos in Nijverdal. De hele jonge pupjes uiteraard korter, een half uurtje. En de rest iets langer. Hoewel, naar onze zin is drie kwartier eigenlijk nòg veel te kort. 😉 (Wèl beter te doen voor mijn knie natuurlijk, maar ik heb altijd moeite om me daar iets van aan te trekken.)

Wat ik ook leuk vond was daar iemand te ontmoeten die ik hier in het bos ook vaak tegenkom met haar Berner Sennen Bentley. Zij kent het Kattenbos op haar duimpje sinds ze een uitlaatservice is begonnen. Verder kende ik bijna niemand van de hele groep, op één van de assistentes van mijn DA na en iemand die ik wel eens gezien heb op het veld achter de Intratuin in Lochem. En Helma, die Dogwise runt, uiteraard. Zij had een zoontje en 2 van haar honden bij zich.

Onderweg moesten Diesel en Bentley, als enige volle reuen in de hele groep even uitmaken wie nou de roedelleider was, maar dat hadden we snel in goede banen geleid. Het bleef bij een potje grommen en toen ik erbij kwam kon ik Diesel, die toen met zijn voorpoten op Bentley’s rug stond er makkelijk af halen.  Zo zie je trouwens maar weer, dat andere omstandigheden, andere (re-)acties geven. In “ons bos” doen ze dat nooit, maar lopen ze gewoon lekker te spelen samen.

Wat verderop werd ik geroepen: “Moeder van Diesel! Hij heeft kerstversiering op zijn rug!” Bleek meneer onder van die grote klitten te zitten. Heb ze zoveel mogelijk uit z’n vacht geplukt en dat was ook weer dat. De honden zijn verder wel lekker vies geworden en ik hoorde al mensen dingen zeggen als: “mijn man mag hem straks schoon en droog maken als we thuiskomen” en “oh, dat hoef ik de mijne niet te vragen, die zegt doe het lekker zelf.”En ik dacht bij mezelf: wat heb ìk dan toch een mazzel met die Drent van mij. Niks van dat alles nodig. Ff de restjes van de klitten eruit halen met de grove kam of borstel en klaar is Kees.

Na de wandeling hebben we nog even samen koffie gedronken. Koekje (kerstkransje) erbij, lekker. Tenslotte hebben we elkaar allemaal prettige feestdagen gewenst en zijn we weer huiswaarts getogen. Thuis heb ik dus even de restjes van de klitten er uit gehaald, voor zover die er nog in zaten  en toen was hij alweer helemaal schoon en droog.

Posted 24 december 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

5 responses to “Geen ratjetoe, maar Kerstwandeling

Subscribe to comments with RSS.

  1. Weer een leuk blogje over je belevenissen met mensen en dieren Bea, het is ook heerlijk dat Diesel vanzelf weer schoon wordt, dat heb je ook met de stabij al komen ze uit de blubber ze zijn in no-time vanzelf weer schoon. Mandy heb ik gisteravond lekker gewassen en gekamd en het is weer een plaatje, een Yorkie geeft veel werk maar ook heel veel liefde en dan is een beetje werk totaal geen punt. Ik zou weleens willen zien hoe al die grote honden zouden reageren op 3 kilo hond 😉

    • Ik kan je nu wat Diesel betreft al wel vast vertellen, dat Diesel daar over het algemeen prima op reageert. Vanochtend was ook het merendeel van de honden weer kleiner dan hij en een aantal daarvan woog vast ook niet meer dan 3 kg. Zolang ze het zelf niet uitlokken is er niks aan de hand. (En de baasjes moeten ze natuurlijk ook niet optillen.)

  2. Leuk die wandelingen in Nijverdal die Dogwise altijd organiseert voor bijv. kerstvakantie of in de zomer voor de vakantie. Heb voor de zomervakantie hier ook erg van genoten samen met Lola. Ben blij dat ik het kan volgen via de computer wat jij en Diesel aan het doen zijn. Ben best een beetje jaloers, nu ik nog niet veel kan beginnen met die vervelende knie van mij, maar ja, jij weet ook nog niet wat jouw te wachten staat Bea.
    Hele fijne dagen toegewenst.

    Hermien Gerritsen
  3. dus een fijne dag , zo fijn aan de wandel in het bos
    ach wat kattenkwaad van Diesel en jij wat werk met die klitten ,mag de pret niet drukken
    maar pas op met de knie , want die kan de pret voor langere tijd drukken
    fijne avond nog

Geef een reactie

