The day after …….   8 comments

De dag na de Kerst dan hè. Veel bijzonders valt er niet te melden. Je kent het allemaal wel. De troepie-troepie van die beide dagen opruimen. Heel wat wasgoed weg te werken. Maar weer es een keertje extra goed stofzuigen, etc. Het enige waar ik vandaag niet aan toe gekomen ben was het uitmesten van de auto en het vegen van het pad naar de voordeur. Aan de tuinkant heb ik maar even helemaal niet gekeken.

Diesel was onder een hoedje te vangen. Hij moest kennelijk ook nog even bijkomen van de feestelijkheden. 😉 Maar toen we lekker in het bos gingen lopen, was dat met één klap over. Voor het eerst sinds lange tijd zijn we weer eens met W. en zijn zwarte lab Senna opgelopen. Wij kwamen vrijwel gelijktijdig aan op het parkeerterrein. We hebben mooi weer even bij kunnen praten. (Bijv. over zijn voet- weer helemaal in orde – en mijn knie – in afwachting van het oordeel van de orthopeed a.s. donderdag). Onderweg zijn we ook Leica, de Heidewachtel en Britt, het Markiesje tegengekomen. Leica was behoorlijk springerig en die kleine Britt was helemaal onder de indruk van Senna. Terwijl Senna toch een heel bedaarde dame van ruim 5 jaar is. Zij is eigenlijk altijd al heel rustig geweest. Ze was trouwens weer behoorlijk “aan de mollige kant” zeg maar. Niet vreemd natuurlijk als je van W. hoort dat ze de laatste tijd wel wat beweging tekort gekomen is. Leica en Diesel zaten elkaar op een gegeven moment achterna en liepen toen pardoes die grote stevige kerel van een W. ondersteboven. Gelukkig kwam hij goed terecht. Verder hebben zich geen schokkende of vermeldenswaardige gebeurtenissen voorgedaan.

Eenmaal weer thuis heeft Diesel een stevige, lange tuk gedaan, met zijn eendeknuffel in zijn armen. Jammer genoeg heb ik daar geen foto van kunnen maken, maar het was roerend om te zien. En na een uurtje met de beentjes omhoog te hebben gezeten ben ik verder gegaan met de karweitjes waar ik vanochtend aan begonnen was. En nu, na het eten doe ik lekker niks anders meer dan een tijdschriftje lezen of een beetje TV kijken. Dat zie ik nog wel.

Posted 27 december 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Varia

8 responses to “The day after …….

Subscribe to comments with RSS.

  1. ja de dag na
    of het nu kerst is of weet ik wat
    het is altijd de dag na
    ik heb de dagen gewerkt en ben nu vrij tot vrijdag
    lekker mak an
    fijne avond nog

  2. Bij ons was het een “gewone” dag, in dien verstande dat er van alle kanten spulletjes op de aanhanger werden geladen, Kibbels zijn we gaan ophalen en het was toch een lange dag.

  3. mogge Bea
    ik heb goed geslapen
    en het plan is om de boel de boel te laten en ook voor een flinke wandeling het bos in te gaan
    het HH kan wel worden gedaan
    als het regent
    fijne dag

  4. “The day after” is dat niet een rampenfilm Bea ? Zo zie je maar, ook gezelligheid heeft z’n prijs 🙂

  5. Hoi Bea, leuk dat je langs kwam en echt fijn van je te lezen. Klinkt goed jullie kerst dinnie, ben dol op cranberry saus.
    Ik had kalkoen gemaakt.. voor het eerst eigenlijk.. vond het wel erg lang duren, kon geen knop van de furnuis aanraken..alles was bloed heet.
    Heeft goed gesmaakt dat wel maar volgende keer doe ik toch iets simpelars 🙂

    Is inderdaad jammer dat je geen foto kon maken …dacht dat jij altijd wel een camera bij de hand zou hebben 🙂
    Blij dat jullie het leuk hebben gehad..is ook zo weer voorbij de Kerst.. nu op naar het nieuwjaar. Ga je het nog vieren Bea?

    Vandaag nieuwe bank gekregen.. zit super. Zo is het nu een beetje af bij mij thuis, hoe gaat het met jou huis nog wat aan het doen.. je was toch helemal klaar met schilderen en je tuin?
    Fijne dag bea.. kom nog langs voor het Nieuw Jaar .. groetjes Traceyxx

  6. De middag van 2e Kerstdag was het ook hier gezellig en zoon is aan het koken gegaan, ik moet zeggen het was heel wat gezelliger en goedkoper dan in een restaurant en het eten was heerlijk. Meteen gevraagd of ik zoon ook kon inhuren als kok, want hij heeft zelf ook alles afgewassen en opgeruimd terwijl ik lekker kon kletsen met een glaasje wijn erbij. Henk schreef het al maar The Day After is inderdaad een rampenfilm en zo’n ramp zal het bij jou niet geweest zijn 😉 De wandeling was dus weer gezellig en Diesel met z’n eendenknuffel had het even gehad na zoveel wandelen en andere speelkameraden ontmoeten. Kleindochter Sanne was hier ook en daar kan Mandy heel fijn mee spelen, hondenvrienden heeft ze niet en de katten hoef ik dan weer niet. Zo de laatste dagen van het jaar zijn aangebroken en van mij mag het nu wel 2 januari zijn. Nog een fijne rustige dag verder, je zult de film wel gezien hebben denk ik, maar vanavond komt “Festen” op TV en dat vind ik een echte aanrader.

  7. Bij mij zijn op de middag van 1e Kerstdag mijn dochter met aanhang geweest, en dat was gezellig hoor. Verder is hier alles rustig geweest, nu nog de oudjaarsviering, en hebben we het weer gehad. Eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg hoor.

Geef een reactie

