Knie, update 3   5 comments

Vandaag ben ik weer bij de orthopeed geweest voor de uitslag van de MRI-scan. Het goede nieuws is dat ik (nog) niet geopereerd hoef te worden. ::D

Wat er dan aan mankeert? Nou, hou je vast. Daar gaat’ie:

  1. de menisci lijken niet gescheurd, maar wel gekneusd (en natuurlijk al wat gedegenereerd, want 67 jaar oud)
  2. de mediaal band is bijna helemaal afgescheurd (hoe heb je dat in vredesnaam voor elkaar gekregen zei hij)  en
  3. beenmergoedeem.

Ad 2 moet vanzelf genezen. Daar staat 3 mnd voor. Riep ik natuurlijk gelijk o, maar daar zijn er al 2 van om, zei ortho: als het over een maand nog instabiel is moet er wèl geopereerd worden om te proberen de boel op de één of andere manier weer vast te maken. ::(

Verder heb ik een verwijsformulier meegekregen voor de fysiotherapeut die mij moet begeleiden bij de revalidatie. Maar als ik denk dat het niet helpt, mag ik daar wèl zelf mee stoppen.

Posted 29 december 2011 by Cybermum Netherlands in Gezondheid en welzijn

5 responses to “Knie, update 3

Subscribe to comments with RSS.

  1. en dit noem jij
    een update
    als ik dat zo lees geef ik het eerder de naam downdate
    tenzij en dat kan je zelf invullen
    je zelf zo in acht nemen , dat er leuke dingen als lange wandelingen en meer van dat moeten worden ingeleverd voor RUST en revalidatie
    suc6 er mee en kop op
    fijne avond

  2. Dat klinkt helemaal niet goed Bea, dat wordt nog een heel gesukkel en lange wandelingen zou ik even niet doen, ik weet dat dat makkelijker gezegd is als gedaan maar je knie moet toch echt langer mee meis! Sterkte want dit is toch echt een tegenvaller!

  3. Het is natuurlijk niet je doodvonnis maar echt blij zal je er ook niet van worden.
    Sterkte Bea, De wandelingen maar even flink inkorten

  4. Jeetje dat is niet mis wat ik hier allemaal lees. Dat word echt korte wandelingen. Sterkte met alles. Fijn dat je maatje niet zo bang is voor vuurwerk, Want deze tijd is ook echt een ramp voor de huisdieren.
    Groetjes en tot het nieuwe jaar. Anna

  5. Tjonge Bea, dat is wel even een tegenvaller hoor, hopelijk is opereren uiteindelijk niet nodig….ik zal voor je duimen. Ik wens je een fijne jaarwisseling, en hoop dat het voor jou toch een goed 2012 mag worden.
    Groetjes van Edward.

Geef een reactie

