Knie, update 4   3 comments

Kom net terug van de fysiotherapeut. Niks geen brace (daar had de ortho het ook al over). Dan immobiliseer je de boel en de spieren worden slap. De fysio heeft zodanig met speciale pleisters geknutseld, dat dit de boel op z’n plaats moet houden. Voet goed recht naar voren houden en trap af weer braaf eerst linkervoet, dan rechter erbij zetten en naar boven dus precies andersom. Mag wel lopen, maar moet vooral in het bos met die oneffen grond goed uitkijken. Als tape gaat irriteren (sommige mensen zijn daar allergisch voor) dan moet het er direkt af. Anders dag voor nieuwe afspraak (5 januari) tape er af. En hij denkt/hoopt dat het met 5 behandelingen weer goed is qua bewegen. Als het dan nog een beetje instabiel is, gewoon doorgaan. zeker niet opereren, want dan hou ik een stijve knie, zegt hij.

Huiswerk: oefenen tot ik de knie weer netjes zodanig kan buigen, dat ik als ik op een rechte stoel zit het onderbeen recht naar beneden kan neerzetten (of laten hangen als m’n beentjes te kort zijn om de voetjes op de grond te zetten ;). O, en niet met de benen over elkaar zitten.

Posted 30 december 2011 by Cybermum Netherlands in Gezondheid en welzijn

3 responses to “Knie, update 4

Subscribe to comments with RSS.

  1. Klinkt zeer goed , volhouden dus , en je kan ook een lage stoel nemen
    Suc6

  2. Hoi Bea

    Zo ga ik ook al ruim 2 weken de trap op. Let a.u.b. op de tape. Ik was zo blij dat 3 dagen na de operatie het verband en de pleisters eraf mochten. Alles rond mijn knie was al geirriteerd. Ik hoop echt voor jou dat je het red zonder operatie. Goed oefenen, doe ik ook.
    Hele fijne jaarwisseling

    Hermien Gerritsen
  3. klinkt redelijk en hopelijk lukt het zonder operatie
    wat ik gebruik is een soort kous elasties (in sportzaken te koop)
    werk bij mij erg goed,geeft wat steun en warmte.
    wens je een prettige jaarwisseling.

Geef een reactie

