Lekker gewandeld   5 comments

Vanmiddag hebben Diesel en ik eindelijk weer eens lekker in “ons bos” gewandeld met Hermien, Izzy en Lola. Hermien moest weliswaar nog met krukken lopen, maar we hebben dus ook de grotere, vlakkere zandwegen aangehouden.

Diesel was uitzinnig van vreugde leek het wel toen hij de anderen zag lopen. In de auto jubelde hij het op zijn manier al uit en zodra de achterklep openging was hij haast niet meer te houden. Tòch heb ik hem, zoals gewoonlijk, eerst een tijdje in de kofferbak laten blijven. Toen hij er uit mocht heeft hij Hermien, Izzy en Lola uitbundig begroet. Daarbij kwam, dat hij natuurlijk allang tot de ontdekking was gekomen dat Lola nog wel héél erg lekker rook ook al is het een maand gelden dat ze loops was. Ze waren de hele wandeling dus ook constant met elkaar in de weer. En Diesel heeft weer mooi kunnen “droogzwemmen” zeg maar. Lola moet nog leren om een reu dan van zich af te snauwen, maar zij had een andere manier verzonnen: ze hield haar staart voor de ingang zal ik maar zeggen, liet Diesel komen (dat kon ook moeilijk anders) en kroop dan achteruit tussen zijn achterpoten door. Hermien en ik moesten daar toch wel behoorlijk om lachen. Het was ook een geinig gezicht. En of het nou in een giga modderpoel was, maakte ze ook al niet uit. Ze hebben zich kostelijk geamuseerd. Op een gegeven moment ging Lola lekker op een tak liggen kluiven, terwijl Diesel zich druk maakte. Overigens hebben we gezien dat hij bij het hele spel z’n zwaard wel netjes in de schede hield. 😉 En  Izzy was gelukkig ook weer lekker tierig en deed af en toe weer gezellig mee met de worstelpartijtjes.

Je wilt niet weten hoe onze lieve hondjes er aan het eind van de wandeling uitzagen, maar ze waren zeer voldaan. Bij Lola (zwart weet je nog?) zie je dat niet zo, maar Diesel en Izzy waren onherkenbare blubberbeesten geworden. Diesel ligt nu voor pampus in de bench. Daar heb ik denk ik voorlopig even geen hond meer aan. En Hermien en ik hebben afgesproken, dat we nu zelf maar es even een poosje met de beentjes omhoog gaan zitten/liggen om onze kneusknieën wat rust te geven.

P.S.  Toen ik net de trap op liep (en netjes op de goede manier hoor!) hoorde en voelde ik weer een krakje.  Hopelijk een goed teken. Ik zou het wel erg fijn vinden als de pijn, die vooral ‘s-nachts weer heel vervelend is sinds die pleisters er zitten en waar ik geregeld wakker van word, net zoals bij de eerste krak weer wat minder wordt.

5 responses to “Lekker gewandeld

Subscribe to comments with RSS.

  1. ik hoop voor je dat het een goed knakje was
    fijn te lezen dat de honden zich zo amuseren en zelfs een beetje droog vrijen
    en wel zo dat de baasjes er van kunnen genieten
    ook ik had een fijne wandeling van een drie en half uur , ok met een stop op de weg terug bij de supermarkt
    en vandaar naar huis nog een hagelbui , en ook ik zat behoorlijk onder de modder hoor
    maar al en al een fijne vrije dag
    nu aan de kokkerel
    smakelijk en een fijne avond

  2. Dat verhaal over het zwaard en de schede vat ik niet helemaal. Het was toch de bedoeling dat Diesel zijn zwaard UIT de schede houdt ? hahaaaaa.
    Wat kan ’t ook schelen, iedere hond heeft immers recht op een pleziertje.
    Even de hogedrukspuit er overheen en Diesel is weer schoon.

  3. Hopelijk een goede knak voor jou Bea, en je schrijft “je wil niet weten hoe ze er uit zagen” Nu ik wil dat wel weten want ons trio +1, zeg maar tijdelijk Kwartet zag er ook niet uit. De zetels zullen we maar best omkeren wanneer we vrijdag terug naar huis keren. Het lijken op dit moment wel zandbakken in een speeltuin.

  4. Inmiddels geen wandelweer meer dus Diesel kan niet op vrouwenjacht, tenminste hier stormt het en de regen komt met bakken van de lucht. Het was zo te lezen weer erg gezellig en het zal echt leuk geweest zijn om te zien hoe Diesel het wel probeerde bij Lola iets te doen wat niet mocht 😉 smerig zullen de honden wel geweest zijn maar dat komt altijd weer goed en zeker bij jouw hondenkind. Toch blijft het vervelend Bea zo’n knie waar je wakker van wordt en niet goed kan doorslapen, het is te hopen dat de knakjes een goed teken zijn.
    Groetjes, Ann.

Geef een reactie

