Opluchting, storm en erger   6 comments

Tot mijn grote opluchting ben ik vannacht voor het eerst sinds de pleisters om de knie zitten niet wakker geworden van de pijn. Desalniettemin was ik belachelijk vroeg wakker. Ik zal je vertellen waarom. Het stormt hier niet te zuinig! Alles wat niet verankerd was (behalve de tuintafel, want het blad alleen al weegt 180 kg) heb ik moeten vastsjorren c.q. in de kennel of naar binnen moeten zetten. Nog even en de schommel (plastic zitje) van de buren vliegt hier de tuin in. Dat ding hangt nog gewoon aan z’n houten stellage en kletst heen en weer als een gek.

Wat ik veel erger vind, is dat ik al ongeveer een week lang een klein hondje vaak hoor keffen en janken. Voor mijn gevoel van ‘s-ochtends vroeg zo ongeveer tot ‘s-avonds laat. Zelfs nu met deze storm en regen. Als ik wakker word gaat hij tekeer aan de tuinkant en als ik terugkom van de laatste p&p-ronde met Diesel hoor ik hem in de schuur. Diesel reageert er ook op, door onrustig rond te kijken of hij iets ziet. Het is een paar huizen verderop volgens mij en die mensen zijn voor zover ik kan nagaan zelf al die tijd al niet thuis. Hun auto staat er ook niet. En zij hebben trouwens na een aantal mislukkingen gelukkig ook geen hond meer. (De laatste was een Groenendaeler en die heeft hun jongste een paar keer gebeten.) Wèl heb ik daar af en toe een jong stel naar binnen zien gaan, maar dat zegt natuurlijk niks. Ik twijfel nu wat ik ga doen, maar dàt ik wat ga doen staat vast als dit nog langer duurt.

6 responses to “Opluchting, storm en erger

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja ook hier storm ,maar ik heb heerlijk geslapen en er niets van gemerkt
    komt straks wel op het werk
    ja als dat hondje daar al dagen blaft , op zijn minst wat dichterbij gaan kijken is er geen mens maarwel geblaf
    bijvoorbeeld een wijk agent bellen
    suc6 en een fijne dag

  2. Fijn dat het de goede kant op gaat met je knie Bea, van die storm heb ik vannacht niets gehoord, aangezien ik aan één een oor doof ben, ga ik op mijn goede oor liggen…….doodse stilte, hahahaha!

  3. mogge Bea
    ja iets kan mooi zijn zonder dat je het er mee eens bent
    en zo kan het natuurlijk ook anders om
    fijne dag
    en suc6 bij dat keffertje

  4. Dat moet heerlijk zijn eens een keertje door slapen zonder pijn. Ergerlijk is dat geblaf van een buur hond. Ik zou de buurtagent waarschuwen om eens poolshoogte te gaan nemen. Daar zijn deze mannen of vrouwen voor.
    Succes met het geheel. Groetjes Anna

  5. Pingback: Het heeft geholpen « Tielestek

Geef een reactie

