Middagwandeling   2 comments

De middagwandeling in “ons bos” was er weer eentje met een gouden randje. Vooral voor Diesel. Toen wij uit de auto stapten kwam daar net iemand die ik al eens eerder heb ontmoet met een keurig aangelijnd Rhodesian Ridgeback teefje aan. (Overigens hoorde ik later van haar  de reden dat Hinza aangelijnd was: ze hadden net reeën gespot.) Zij vroeg of het OK was de honden met elkaar te laten spelen en dat was natuurlijk best. Hinza (zo heet de RR geloof ik) werd losgelaten en Diesel en zij hebben als gekken achter elkaar aan lopen racen, stoeien en tussen beiden heeft Diesel ook nog even zijn behoefte gedaan. De bazinnen hoefden niet veel anders te doen dan gezellig babbelen en uitkijken niet onder de voet gelopen te worden door die twee.  Toen dat een knappe tijd had geduurd zei ik dat ik maar eens wilde gaan lopen, omdat ik zo ongeveer wortel stond te schieten Zij hadden er al een rondje opzitten voor ze ons tegenkwamen, maar ze zouden nog een stukje meelopen in mijn richting en dan een afslag verder nemen dan die waar we elkaar ontmoet hadden toen zij eigenlijk al weer op weg naar huis waren.

Zijn we ongeveer op twee derde, komt daar ineens een met haar hele lijf kwispelende zwarte labrador naar mij toe gevlogen. Idd, Lola. Ik draai me om en zie ongeveer bij mijn auto Hermien d’r blonde kuif en voor haar uit liep Izzy ook al onze kant op. We hebben de hondjes maar weer even met elkaar laten spelen en hebben even op Hermien gewacht.

Bij de afslag gingen Hinza en haar bazin linksaf en Hermien, ikzelf en onze honden rechtsaf. Wij moesten per slot nog een hele ronde lopen. En hoe moe Diesel ook al was geworden van zijn gedonderjaag met puber Hinza (8 mnd en onvermoeibaar), dat mocht de pret niet drukken. Tsjonge-jonge wat een feest. Ze hadden echt allemaal de kolder in de kop.

En tegen het einde van onze ronde, een stukje voor we af moesten slaan richting onze auto’s kwamen we dan ook nog twee Ierse setters tegen en was het feest compleet. Eentje moest aangelijnd blijven en er ging iemand voor staan, om onze honden tegen te houden. Want, zei ze, die is nogal bijterig in zulke situaties.

Nou, ze hebben dat dier later wel losgelaten, want toen we vlakbij de auto waren kwamen die twee ons vrolijk achterop gestuiterd. Toen heb ik ze maar naar hun bazinnen gecommandeerd, want ik had geen zin in trammelant.

En toen wij vanmiddag uit het bos terugkwamen had je die lekkere smeerpijp van mij eens moeten zien. Je had echt je ogen niet geloofd. Hij heeft in alle modderplassen gestoeid met achtereenvolgens en deels tegelijkertijd het spul wat ik hierboven al heb opgenoemd en ligt nu nòg voor Pampus. Het ziet er niet naar uit dat hij voorlopig van plan is om veel anders te doen dan lekker luieren en met zijn stoffen eend knuffelen.

Posted 4 januari 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

2 responses to “Middagwandeling

Subscribe to comments with RSS.

  1. dus een fijne wandeling voor allen
    en de knie ?

  2. Diesel heeft dus een lekker modderbad genomen, het schijnt hartstikke gezond te zijn hoor!

Geef een reactie

