Wàt een vondst!   4 comments

Tata Mirando (als ik die naam zie vraag ik mij af: zou hij familie zijn van de oude Tata Mirando, die indertijd in hotel De Leeuwenbrug in Deventer optrad?) uit Arnhem had een reuze meevaller. De Gelderlander meldt dat hij voor vijftig euro een viool kocht op een rommelmarkt in Den Bosch en nu blijkt het muziekinstrument zeker een ton waard te zijn.

Een oudere vrouw verkocht op die markt zes violen uit de collectie van haar overleden man. Mirando knapt zelf violen op en zag met zijn kennersoog dat dit wel eens een speciaal exemplaar kon zijn. Thuis vond hij in de bijgeleverde tas met bladmuziek een echtheidscertificaat van de Giuseppe Guadagnini uit 1801. Wèl moet Mirando het instrument eerst opknappen voordat de viool een ton kan opbrengen.

Posted 4 januari 2012 by Cybermum Netherlands in Varia

4 responses to “Wàt een vondst!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tja….dat is toch wat hè? Ik kan mij voorstellen dat die vrouw nog wel extra geld van Tata zal krijgen.

  2. Zal mij niet snel overkomen Bea. Meestal ga ik met een grote boog om rommelmarkten heen, betekent wel dat ik dit soort meevallertjes moet missen 😦

  3. denk toch dat het zoiets als wat de gek er voor geeft

  4. De Mirando’s hebben nu meerdere bands Bea en het zijn nagenoeg allemaal kinderen en kleinkinderen van de Tata die jij hebt gezien, Tata staat voor pappa dus dat is makkelijk 😉 Met het opknappen van de violen zal er wel een stel zijn die effe helpen, het brengt haast nog meer op dan het zingen en spelen!

Geef een reactie

