Het heeft geholpen   3 comments

Van de week, toen ik de geleegde container van de weg ophaalde, zag ik ineens “himself” van een paar huizen verder hun container ook ophalen. Dus heb ik gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een babbel met hem te maken. (zie https://beatielenburg.wordpress.com/2012/01/03/opluchting-storm-en-erger/).

Het blijkt dat ze daar wel gewoon thuis zijn, maar dat zijn auto in de prak ligt, ergens in Duitsland. En nu komt het: dat arme kleine hondje dat ik constant hoorde (ook al eens om 04.30 u ‘s-morgens) is van henzelf! Geloof het of niet, ze hebben weer een pup van inmiddels bijna 12 weken. :eeeek:  (In de tijd dat ik Diesel heb, is dit al hun 4e hondje!) De gaande en komende jongemannen, c.q. -vrouwen die ik daar gezien heb, zijn kinderen + aanhang uit een van haar eerste huwelijken. Heb hem even gezegd dat pup toch wel een hoop kabaal maakt. Ze moeten dat diertje ook niet maar zo naar buiten gooien, zelf binnen blijven en het zo lang laten blaffen en jammeren voor ze het weer binnenlaten.

Toen ik vroeg wat voor hondje het was, gaf hij wel antwoord vanaf z’n eigen pad, maar ik hoorde helemaal niks, omdat de stormwind precies zijn kant op waaide. Toen heb ik maar een gebaar gemaakt van: naar binnen, want ik stond zonder jas te rillen in mijn trui en hij stond nota bene in een T-shirtje met korte mouwen!

Enniewee, er is toch kennelijk wel iets overgekomen van wat ik tijdens deze zéér informele babbel vriendelijk doch beslist voor het voetlicht heb gebracht. Het geluid is stukken minder. Hopelijk gaan ze met dit hondje beter om dan met de vorige, maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in.

Even een ander onderwerp: tijdens onze boswandeling gistermiddag zijn Diesel en ik Hermien met haar labs weer tegengekomen. Zij had een nieuwe telefoon gekregen van de kinderen omdat zij elke donderdag op haar kleinkind past en heeft een paar filmpjes en een foto van het hondenspel gemaakt. Die heeft ze gisteravond gemaild, maar ze moet nog wennen aan de mogelijkheden van haar nieuwe telefoon, dus die waren nog niet geschikt om hier te uploaden. Maar, je kunt vast over een tijdje nieuw foto-, c.q. filmmateriaal verwachten hier. 🙂

3 responses to “Het heeft geholpen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Via je link pas je bericht gelezen over het hondje, wat zielig dat kleine ding en dan met het weer van de laatste tijd. Dat zijn dan in ieder geval geen hondenliefhebbers maar hondenhebbers, mooi dat het nu iets minder isnadat je er wat van hebt gezegd, een hondje dat blaft daar heb ik niet zo’n moeite mee maar wel met het idee dat zo’n diertje buiten is. Ook hier stormt het nog steeds en mijn loodzware tuintafel was wel omgewaaid, samen met m’n buurvrouwtje de hele handel maar weer overeind gezet en ingepakt in dekzeil maar nu wel tegen de schutting 😉

  2. dat is goed nieuws dan ,nog ff afwachten of het ook zo blijft
    de storm is dan wel minder het waaide vandaag hier nog best en wie weet wat er nog komt
    ja het is leuk wat je allemaal met zo een mobieltje kan doen
    ik wacht de leuke filmpjes af
    fijne avond

  3. Mijn kat gaat iedere nacht naar buiten maar een kat is natuurlijk geen hond hé. Die horen toch echt een dak boven hun hoofd te hebben

Geef een reactie

