Dagsluiting   4 comments

Terwijl ik nadacht over een titel voor deze post, kwam ineens een naam in mijn gedachten: Okke Jager. Pas toen ik mij afvroeg waarom, schoot het mij te binnen. Dominee Okke Jager was vanaf begin jaren 60 als meditatief dagsluiter op de televisie. Niet dat wij van hetzelfde houtje waren, maar gewoon omdat ik dat toentertijd jaren achtereen moet hebben gezien. Hij heeft kennelijk indruk gemaakt, anders was de naam niet uit mijn onderbewustzijn naar boven gesprongen.

Maar vrees niet, ik heb zelf totaal geen ambitie in die richting. Het enige wat er aan de hand is, is dat ik terugkijkend op mijn dag, moet constateren dat het een ware rustdag is geworden. Daar was ik blijkbaar hard aan toe en mijn Diesel ook.  Wij zijn vanmiddag zelfs niet naar “onze Oop” geweest. Toen ik hem nl. vanochtend belde om te vragen of het schikte als wij vanmiddag kwamen zei hij: “Het schikt altijd, maar er is schaatsen op de televisie. Ik kom van de week wel een keer bij jou en dan bel ik eerst wel even.” En zo is het gekomen. Behalve voor de gebruikelijke uitlaatrondes en eentje extra, zijn wij de deur niet uitgeweest en hebben we het  alletwee heel rustig aan gedaan. Diesel heeft uren liggen slapen en ik heb gelezen een keertje m’n mail gecheckt en ook een uurtje geslapen.

Wel vermeldenswaard is nog, dat we tijdens onze eerste middagronde verrast werden door de Oud-Duitse Herder-pup Kyra, die we al heel lang niet meer gezien hadden. Ze is ondertussen denk ik een maand of 7 oud. Alleen kun je haar met goed fatsoen geen pup meer noemen. Ze is ondertussen al even groot als Diesel. Madammeke was kennelijk ontsnapt en was niet bij ons weg te slaan, dus hebben we haar maar even naar huis gebracht. Haar bazin was stomverbaasd. Ze had het nog niet gemerkt, maar  Kyra was kennelijk over het tuinhek gesprongen. Ze wilde eigenlijk ook helemaal niet met haar bazin (die zonder jas en op slippers naar buiten was gekomen) mee, dus hebben Diesel en ik haar door het tuinhek geloodst en toen haar bazin haar in haar nekvel had gegrepen, zijn Diesel en ik er gauw vandoor gegaan.

Posted 8 januari 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Gedachten

4 responses to “Dagsluiting

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja dat zijn leuke herinneringen zo plotseling
    en heeft eigenlijk niets met je belevenissen van de dag te maken
    tot je de dag afsloot
    dus zeg ik welterusten

  2. Jee wat een geluk verhaal! Jullie waren op de juiste plek op de juiste tijd Bea. Had veel erger gekund met die hond..!

    Bea bedankt dat je langes kwam en voor je leuke reactie 🙂
    kus Traceyx

  3. Met Dominee Okke Jager, gaan we een flink stuk terug in de tijd Bea. Een dagje rust kan ook geen kwaad hoor, even de batterijen opladen!

  4. Leuke reactie van Oop ” het schikt altijd maar er is schaatsen op TV ”
    Gewoon heengaan Bea, en pontificaal voor de kijkkast gaan zitten 🙂

Geef een reactie

