Wat is dat nou weer   3 comments

Gisteren zag ik op weg naar onze boswandeling langs de kant van de weg een bordje staan met de tekst: “ATB-tocht”. Ongeveer 5 meter verder stond er eentje in de andere richting. Volgens mij moest dat welhaast betekenen dat er tussen die 2 bordjes ATB-ers konden oversteken van het ene stuk bos, c.q. heide, naar het andere. Vóór dat eerste bordje heb ik er welgeteld 2 gezien die mij over de asfaltweg , waarvan ik dacht dat ze daar over zouden steken, gewoon tegemoet fietsten.  Enfin, misschien was de tocht net afgelopen?

Aangekomen in het bos, draaide ik de auto en parkeerde hem met de neus in de richting van waar we gekomen waren. Dat is met het terug naar huis rijden makkelijker, anders moet ik hem dan nog draaien of een heel eind omrijden. Het is maar goed dat ik dat dit keer ook deed, want nadat ik de motor had afgezet, zag ik in mijn achteruitkijkspiegel iets oplichten. Voor de zekerheid keek ik in m’n zijspiegel en wat zag ik? Ik bleef iets langer kijken en ja hoor, daar kwam een hele colonne aan van een soort lage open autootjes met een soort van afdakje van zeil (?) erboven. Hoe die dingen heten weet ik niet, maar vorig jaar zijn we tijdens onze wandelingen ook al een paar keer van die dingen tegengekomen.  Quads zijn het zeker niet. Die ken ik wel en daar heb ik zelf ook wel eens een parcourtje op gereden. In deze dingen zitten de mensen zo ongeveer tussen de wielen. (Daarmee bedoel ik dus heel laag.) Kennelijk heeft iemand een vergunning gekregen om daar met toeristen ofzo toertjes door het bos te rijden. Hoe dies ook zij, wij zijn maar even in de auto blijven zitten totdat het hele spul in een wolk van hoog opspattende modder voorbij was. Hierna hebben wij een heerlijke wandeling gehad zonder ook maar iemand tegen te komen, dus ik kon mooi een paar eenvoudige dingetjes met Diesel trainen. Pas toen we weer in de auto gestapt waren om weer naar huis te gaan, zag ik een mevrouw met 2 kleine hondjes aankomen. Zèlf waren wij mooi op tijd thuis: het begon nèt weer te hozen.

Posted 8 januari 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

3 responses to “Wat is dat nou weer

Subscribe to comments with RSS.

  1. ha die Bea
    ik kom net thuis van een heerlijke wandeling over hei en door bos
    ja je kan eigenlijk van alles bijna verwachten onderweg , en ik zeg dan maar zo
    als men de rust niet verstoord met motor geronk – vuilnis – of geen rekening houdend met alle anderen is het mij goed
    fijne avond nog

  2. Vandaag was het hier goed weer Bea, wel een beetje veel wind, maar dat geeft niet als het maar droog is…..water hebben we nu wel genoeg gehad toch? Volgens de berichten is de winter in aantocht.

  3. Ik heb ook geen idee wat dit voor voertuigen zijn maar het is vast weer iets nieuws. Tijdje terug zag ik een hele colonne elektrische tweewielertjes door het bos rijden. Wel lekker rustig

Geef een reactie

