De bananen waren uitverkocht   10 comments

Diesel heeft mij tijdens onze boswandeling toch weer zo blij gemaakt! Het komt geregeld voor bij onze hondjes, dat ze wat wij noemen “bananen (en soms trossen) in de oren hebben”, d.w.z. dat ze slecht of niet luisteren. Nou, vandaag waren de bananen blijkbaar uitverkocht. Hij luisterde achter mekaar goed:

  1. Om te beginnen liepen er in de richting waarin wij zouden gaan lopen een oudere man en vrouw, die toen ik met de auto stopte al een beetje angstig achterom keken. Ik gooide de achterklep open en zei: blijf. Diesel bleef keurig zitten. Ik liep de weg een eindje op, ging linksaf achter een paar bomen langs, om de auto heen en kwam van de andere kant weer bij de kofferbak. Diesel zat nog keurig te wachten. Ik zei toe maar en strekte mijn arm naar links en meneer sprong uit de auto en ging keurig linksaf.
  2. Tegen het einde van de weg die we waren ingeslagen zagen we een man lopen met een grote (Duitse?) herder. Diesel was bijzonder geïnteresseerd. De herder ook. Ik vertrouwde de zaak niet en gebruikte de rolfluit als stopfluit en riep meteen daarna “wacht”, omdat hij als ik van op afstand op de rolfluit blaas meestal naar mij terugkomt en voor me gaat zitten. Meneer bleef keurig staan, totdat ik zei “toe maar”, waarna hij zijn weg vervolgde.
  3. We gingen rechtsaf en daar kwam ons op de weg die we zouden kruisen een fietser tegemoet met 2 loeiers van herders los er bij. Dus ik weer rolfluit en dit keer “blijf”. En meneer bleef op de plek tot ik naast hem stond en hem “vrij” gaf.
  4. Een heel stuk verder kwam er voor ons weer een ruiter te paard uit een zijweg en bleef dwars op de weg waar wij liepen staan. Diesel geroepen, maar hij had veel meer interesse in iets lekkers dat kennelijk een klein stukje de berm in lag. Nog een keer geroepen en inkomfluit er achteraan en hij scheurde zich –weliswaar met moeite – los van wat dat ook voor lekkers was en kwam voor. Je snapt, ik heb hem de hemel in geprezen en een lekker beloninkje gegeven. De ruiter had ondertussen kennelijk besloten niet in onze richting te gaan, maar de tegenovergestelde. Diesel mocht weer vrij en hij ging er níét achteraan!
  5. Er zijn ons nog een paar wielrenners achterop gekomen en later kwam er ons ook nog eentje tegemoet, maar daar taalde meneer helemaal niet naar.

Dus mum is helemaal blij. springen-3

Posted 14 januari 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Tagged with

10 responses to “De bananen waren uitverkocht

Subscribe to comments with RSS.

  1. dat klinkt goed!!!

  2. Wauw! erg knap van Diesel en respect voor jullie beiden! Wat gaaf als je hond zo goed luistert!

  3. Dat ging dus uitstekend Bea, hier zitten nog wel eens kleine trosjes bananen in kleine puntoortjes maar als je snoepje roept zijn de bananen ook ineens vertrokken. Fijn dat je zo blij bent met je gehoorzame jongen!

  4. Diesel wordt een beetje “de brave Hendrik” 🙂
    Toch mooi als ie zo perfect luistert Bea. Je training werpt vruchten af

  5. Bráve hond hè. ’t Komt wel goed! Ik heb hier nog wel een paar oordopjes voor hem, voor als ie het té perfect gaat doen, grijnsssssssssssss
    xSjer

  6. goeden morgen Bea & Diesel
    klasse – grote klasse
    ja van jullie beiden hoor
    zou mooi zijn voor mij als fietser – wandelaar (zonder hond)
    dat elke hond onder begeleiding van het baasje zo zou luisteren
    ik wens je een goede nacht

  7. Gefeliciteerd Bea met deze presentatie, zo zie je maar trainingen zijn heel goed, niet alleen voor de baas maar ook voor de hond.
    Hij luistered goed naar je..wat een braaf hond zeg! vind het echt knap ook met die paard.
    Petje af voor jullie en ga zo door.

    Bedankt voor je bezoekje Bea, echt leuk weer van je te lezen.
    Fijne zondag, groetjes Traceyx

  8. Zo gehoorzaam moet je de jeugd van tegenwoordig eens zien te krijgen…..écht niet! Heb je echt zo staan te huppelen van blijdschap zoals het poppetje, hahahaha!

  9. knap hoor !!!

Geef een reactie

