Teruggevonden / Piet Römer overleden   5 comments

Dit berichtje is even ter geruststelling van degenen die bang waren dat mijn Diesel te braaf zou worden.

Wij hebben vanmiddag weer heerlijk van het mooie weer genoten tijdens onze dagelijkse wandeling. En zoon Sietse, die toch  even ergens in de buurt was geweest van waar ik de auto had neergezet, kwam daarna op de fiets bij ons en is ook lekker meegelopen.

Het ging allemaal weer lekker, maar toen wij aan het einde van de wandeling, weer naar huis wilden, vond Diesel ineens weer bananen, propte die in zijn oren en zong het fraaie liedje: en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet en we gaan nog niet naar huis …………… Hij vertikte het om in de auto te springen en ging eerst nog een half verteerde wortel opgraven en ervan eten. Toen moest hij nodig nog  allerlei andere honden en hun baasjes opzoeken en begroeten. Uiteindelijk heb ik maar een hele barse stem opgezet en is hij op mijn “(h)op” wel in de kofferbak gesprongen.

Er is een Amsterdammer heengegaan.

En toen hoorde ik op de terugweg in de auto dat Piet Römer,  jarenlang een vertrouwde verschijning op TV, is overleden. Hij is 83 jaar geworden.

Als Dirk in Stiefbeen en Zoon.

In ’t Schaep met de 5 pooten.

Ook als Baantjer kenden we hem.

Posted 17 januari 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, In memoriam

Tagged with ,

5 responses to “Teruggevonden / Piet Römer overleden

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tja….er is weer een oudgediende van ons heengegaan Bea, maar ja, 83 is een mooie leeftijd hoor. Dat Diesel niet in de auto wilde, vind ik niet zo gek hoor, hij wilde natuurlijk voorin zitten, en niet in de kofferbak!

  2. Dat is de lente hoor.. met diesel. 🙂

  3. hihi Diesel al de lente in de kop? ja wie zal het zeggen het zonnetje scheen wel heel erg lekker.
    En Piet Römer: tja zoals mijn moeder al op haar site had gezet”: Er is een Amsterdammer heengegaan”. tekenend voor die Amsterdamse.
    een gemis dat heel zeker.

  4. zou jij in die kofferbak springen , zeker met dit mooie weer niet , Diesel dus het gelijk aan zijn kant haha
    ja een goede acteur uit zeg maar onze tijd is niet meer
    stiefbeen en zoon en het schaap met de vijf poten , ja die waren geweldig
    nu ik zal ff tukkie doen
    welterusten

  5. Ja ja Bea het zijn net kinderen. Af en toe lekker ondeugend. Ik vraag dan altijd of de oortjes het niet meer doen. Maar bij Diesel zijn het de bananen die hem parten spelen. Ja ik heb altijd met veel plezier naar Piet Römer gekeken. Het zal zeker een gemis zijn. Fijne dag. Groetjes Anna

Geef een reactie

