Knie, update 7   9 comments

Vanmiddag was het weer zo ver. Naar de MT. De pijnlijke behandeling van de vorige keer en mijn doorgaan met de oefeningen hebben wel degelijk hun vruchten afgeworpen.  Ik kon hem het volgende melden:

  • ik kan weer normaal lopen, d.w.z. zonder iets te trekken met het linkerbeen;
  • ik kan weer normaal gaan zitten en opstaan, dus zonder het linkerbeen eerst wat gestrekter te houden en dan later zoveel mogelijk bij te trekken;
  • en ik kan de knie zonder hulp weer iets verder buigen.

Dat was dus mooi, maar niet genoeg. Vandaag gingen we verder. De vorige keer heeft hij, onverwacht voor mij ook, de knie zo’n stuk verder doorgebogen. Ditmaal wist ik wat me te wachten stond en hebben we de knie samen nòg weer verder doorgebogen en wel een stuk of drie keren achter elkaar. Hij hield het alle 3 de keren dan op het verste punt een tijdje vast. De pijn was weer erg, maar ik heb me zoveel mogelijk verbeten.

Alleen de laatste keer hield ik het niet vol en heb ik dat na een kort poosje ook uit kunnen brengen, zonder te schreeuwen. De “gemenerik” heeft de knie toen op dat punt nog even vastgehouden. Later wees hij tussen zijn handen aan hoe dicht de hiel die laatste keer al bij het dijbeen was. Ik schat een centimeter of 15-20. Niet gek hè? Weliswaar brak het zweet me weer uit en was ik weer duizelig van de pijn, maar dat schijnt normaal te zijn.

We hebben afgesproken dat we gaan proberen mijn doel, het weer op de hurken kunnen zitten, te halen. Hij vindt ook dat ik nog te jong ben om met een stijve knie te blijven zitten. En als we het op deze manier niet redden, dan zou de knie onder narcose helemaal doorgebogen moeten worden. Dus hebben we weer een afspraak gemaakt voor volgende week. Ondertussen moet ik steeds blijven proberen zèlf de knie zo ver te buigen als we nu bij die laatste keer gedaan hebben. Het blijft afzien, maar ik móét en zàl mijn doel halen.

Dus: wordt vervolgd

Posted 19 januari 2012 by Cybermum Netherlands in Gezondheid en welzijn

9 responses to “Knie, update 7

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sterkte Bea!

  2. mogge Bea
    klinkt pijnvol en dat was het ook dus
    maar het gaat de goede kant op en op de hurken kunnen zitten is toch wel belangrijk ook
    hoevaak buk je niet bij Diesel of een andere hond zou toch fijner zijn als je dat op de hurken kon doen en je de rug recht houd
    dus houd moed en ga door
    en komen dan de mooie plaatjes nog uit de pps ook nog in het bos kan je er meer van genieten
    fijne dag

  3. Goede morgen Bea. Ja zo te lezen is het afzien voor jou. Maar gelukkig gaat het de goede kant op.Nog even volhouden. Sterkte!! Groetjes en fijne dag. Anna

  4. Ook van mij sterkte gewenst Bea!

  5. dat is afzien maar wel met ene goed doel, dus voor de volgende keer alvast sterkte gewenst en veel motivatie gewenst voor het oefenen. GAAT GOEDKOMEN HOOR!!!!

  6. Auwwwwwwww!!!!!!!!!!
    Zet um op Bea.

  7. Het is toch wel te hopen dat al dat pijn lijden, een gunstig resultaat heeft hoor Bea, jij haalt je doel echt wel …..je bent een kei!

  8. Had gehoop dat het veel beter met je ging Bea… maar ons lichaam genez niet altijd sneller dan we willen.. Kijk naar mij toen ik last kreeg van mijn voet.. heb 3 maanden niet kkunnen lopen..
    Ik hoop dat het gauw beter en gelukkiger gaat met je Bea… sterkte!
    Tracey♥

Geef een reactie

