Had jij dat gedacht?   6 comments

Wie zijn eigenlijk die hardrijders en in welke auto rijden ze?

Een van de nieuwsrubrieken heeft een analyse gemaakt van 5,5 miljoen flitsboetes over de periode oktober 2010 tot en met september 2011. Opvallend is dat niet jonge mensen van 20 tot 24 jaar, maar juist bestuurders van 40 tot 60 jaar oud het meest worden geflitst. Na hen komen de 60 tot 64-jarigen en daarna de bestuurders tussen de 30 en 40 jaar.

Mercedessen worden het vaakst geflitst, gevolgd door Audi’s en BMW’s. Een ander opvallend resultaat is dat bestuurders van sportauto’s relatief rustige rijders blijken. Ze worden de helft minder vaak betrapt dan gewone personenauto’s. Dat kan ook komen doordat ze vaak recreatief gebruikt worden en daardoor minder kilometers maken.

(bron)

 

Posted 22 januari 2012 by Cybermum Netherlands in Weetjes

6 responses to “Had jij dat gedacht?

Subscribe to comments with RSS.

  1. als ze niemand tot last zijn en of verwonden ,mogen ze van mij hun gang gaan
    fijne zondag

  2. Strookt niet met mijn rijstijl van tussen de 20 en 24 jaar. Wat ben ik toendertijd vaak door het oog van de naald gegaan …………. Pffffffft

  3. geen idee ik rij niet, en wat worden we daar nu wijzer van ?

  4. Het is toch wel opvallend Bea dat juist sportwagens het minst geflitst worden, zelf rijd ik ook wel eens te hard maar ja mijn leeftijd staat er niet bij en aangezien de politie hier in de buurt haast nooit komt is een beetje gas meer niet altijd onverantwoord 😉

  5. Ach net een bekeuring gehad van 9 km te hard rijden. 60 euro. En we rijden niet eens in de merken die je op noemt.
    Maar de merken die je noemt zijn ook de rijders die hard en vaak ook hun bolide aso parkeren. Dat is me wel opgevallen. Fijne dag. Groetjes Anna

Geef een reactie

