Knie, update 8   7 comments

Hartstikke opgelucht ben ik! De MT heeft me deze keer niet weer zo vreselijk pijn gedaan.eusa_dance

Om te beginnen hebben we gepraat. Hij wilde weten hoe het nu gaat en waar het precies pijn doet met de oefeningen. Hoe het na de vorige behandeling is gegaan. Ik heb hem ook verteld wat het verschil was met de keer daarvoor, dat de laatste dagen steeds bij het opstaan de knie eerst een tijd(je) stijf is en dat ik met regenachtig weer zoals nu (het hoost hier) méér last heb. Ik heb hem ook eerlijk verteld, dat ik net voor ik kwam een pijnstiller had geslikt omdat ik een barstende koppijn had en dat ik niet wist in hoeverre dat de zaak zou beïnvloeden.

We hebben het traject zoals dat tot nu toe afgelegd is doorgesproken. Hij heeft mij gezegd dat hij vorige keer tot de grens gegaan is met doorbuigen en dat dit nu niet meer hoeft, omdat hij er nu van overtuigd is dat ik geen stijve knie meer zal overhouden. Dat ik hem kan blijven bewegen. Een minder ervaren collega zou mij niet zo’n pijn gedaan hebben, maar hij voelt precies hoe die knie werkt en tot hoever hij kan gaan. En ik heb vertrouwen in hem, anders was ik allang niet meer gegaan.

Vervolgens moest ik op de behandeltafel eerst het been gestrekt neerleggen. Dat ging helemaal goed. De achterkant van de knie raakte de tafel. Dat is alvast een hele vooruitgang, want dat kon ik in het begin met geen mogelijkheid. Toen moest ik laten zien hoever ik hem zelf kon buigen totdat de pijn er was. Hij vond dat er goed uit zien. Ik moest nogmaals aangeven waar het precies pijn deed en toen heeft hij weer van die speciale soort pleisters om de knie geplakt. Dat zou ervoor moeten zorgen dat ik minder pijn had bij alles wat ik zo dagelijks doe. Na een dag of vier/vijf mogen die er weer af.

Toen moest ik weer op de rand komen zitten en proberen vanuit bungel-stand het onderbeen recht naar voren te strekken. Dat ging ook best redelijk.

We hebben voor volgende week weer afgesproken. Hij vindt dat ik nog begeleiding nodig heb en volgende keer zien we verder. Volgens hem ga ik het redden om weer op mijn hurken te kunnen zitten, maar dat gaat naar schatting nog 3 mnd. duren. Niet dat ik nog zo lang bij hem terug moet komen. Op een gegeven moment kan ik zelf wel verder, maar nu red ik het nog niet zonder zijn hulp.

Het kon mij niet zoveel schelen, als die knie maar weer in orde komt, maar hij heeft voor de zekerheid nog even gekeken hoeveel behandelingen mijn verzekering nog vergoedt.  Nou, dat gaan we gelukkig absoluut niet halen.

Tenslotte heb ik hem nog verteld hoe ik tegenwoordig oefen en gevraagd of dat OK is. Hij vond dat prima als ik dat maar doe op de manier die hij me nu vertelde en voordeed.

En weer: wordt vervolgd.

Posted 26 januari 2012 by Cybermum Netherlands in Gezondheid en welzijn

7 responses to “Knie, update 8

Subscribe to comments with RSS.

  1. Moedig wijffie ben je hoor. geweldig zoals je dat op pakt. en ..natuurlijk sterkte. 🙂

  2. Vroeg ik me ook al af, hoe je verzekert bent en hoeveel behandelingen worden vergoed. Als je ze zelf moet betalen kost het je een rib uit je lijf Bea …. en het terugzetten van een verpatste rib kost ook weer ………………… ach laat ook maar 🙂

    Van harte beterschap Bea. Duurt misschien een tijdje maar de prognose is positief

  3. In ieder geval klinkt dit een stuk beter, het mag dan nog een poos duren voordat je kan hurken maar ook dat komt en dan hopelijk met beter weer want dat gaat je vast en zeker schelen, de zorg wordt uitgekleed en daar gaan we dan de vruchten alhoewel zure wel plukken, maar ik hoop dat jouw knie dan in ieder geval gered is, hou je haaks meid je bent een doorzetter en dan komt het goed!

  4. goed te lezen dat je vooruitgang boekt,de aanhouder wint zeg ik altijd ,dat doe jij nu dus ook
    succes met het vervolg.

  5. komt goed

  6. Fijn dat het de goede kant op gaat Bea, daar zal jou doorzettingsvermogen ook wel aan toe bijdragen denk ik zo!

  7. mooi zo, hard werken en doorzetten werpen hun vruchten af, goed gedaan en vooral doorgaan!!

Geef een reactie

