Clubmatch KC Rijssen en omstreken   6 comments

Op 3 november 2011 had ik ingeschreven voor de clubmatch die vandaag plaatsvond. Weinig kon ik toen vermoeden hoe het zou lopen met die knie van mij. Toen nu bleek, dat ik Diesel niet zou kunnen voorbrengen zou ik hem misschien terug hebben moeten trekken.

Ware het niet dat er een reddende engel verscheen in de persoon van Roswitha Harmsen (Drentsche Patrijshonden van Drentenpassie). Zij bood aan om Diesel voor te brengen en ik heb, toen bleek dat ik het door de toestand van m’n knie ècht zelf niet kon, dat aanbod met beide handen aangenomen. Vandaag was het dus zover en ik kan jullie vertellen dat Diesel een U (=uitmuntend) heeft gekregen, met een heel mooi keuringsverslag. Hoezo trots?

Volgende maand voor een PRA-keuring, dan nog een mooie kopfoto en een foto in stand zien te maken en dan kan ik de benodigde spullen opsturen naar degene die bij de Vereniging over de dekreuenlijst gaat.

Yvette, van De Paander, was er ook met een stand en zij kwam even bij ons kijken en een babbeltje maken. Leuk vond ik dat. Blij verrast was ik een tijd later ook toen ik ineens op de schouder getikt werd en Hermien achter me stond. Zij wist dat wij vandaag mee zouden doen en kwam even kijken. En tenslotte kwam ook  mevrouw T. die ik in het bos geregeld met een Heidewachtel en een Markiesje tegenkom even een praatje maken. Zij had Britt haar Markiesje ook ingeschreven.

Maar wàt een gedoe zeg, zo’n keuring. Er waren 5 ringen opgebouwd  in de sporthal en volgens de catalogus werden er in totaal 276 honden van verschillende rassen gekeurd. (Ik weet niet of er niet een paar zijn afgevallen om enigerlei reden.) Je hoeft geen rekenmeester te zijn om daar per hond een aantal mensen bij te denken en dan na te gaan hoe druk het was.

En verder heb ik mijn ogen uitgekeken bij wat er allemaal gebeurde. Mijn hoofd zit nog zo vol indrukken, dat ik vanavond helemaal niks meer doe. Ik ben daar gewoon moe van.

O en ik heb een paar filmpjes en foto’s geprobeerd te maken met mijn nieuwe cammetje. Misschien kan ik de kunst achteraf nog een beetje afkijken dacht ik. 😉 Wat er van geworden is…… Joost mag het weten ……… Het valt niet mee in zo’n ruimte met allemaal van dat neonlicht en al die mensen en honden die door elkaar en voor elkaar langs lopen. Maar, één dezer dagen zal ik het spul eens uploaden en uitzoeken en als er iets bij is wat de moeite waard is om hier te posten doe ik dat dan wel. Voor nu wens ik iedereen  een prettig weekend.

Posted 28 januari 2012 by Cybermum Netherlands in Varia

Tagged with , ,

6 responses to “Clubmatch KC Rijssen en omstreken

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik zag gisteren het filmpje dat je maakte met de honden die lief met elkaar speelden . Echt een inkijkje in je leven. Fijn om te zien Bea. 🙂

  2. Diesel van harte
    ja jij ook hoor Bea , dus hij is geslaagd en wie weet opweg naar de vader van velen
    maar waren er ook oefeningen die met woorden aangegeven worden aan de hond
    en hij luisterde dus ook goedn naar een ander
    of heb ik het nu helemaal mis
    hoe dan ook , straks de knie weer goed en jullie weer veel plezier maken
    fijne avond en voor morgen een fijne zondag

  3. Gefeliciteerd Diesel en Bea, uitmuntend is toch helemaal geweldig! Als je Diesel toch wilt laten dekken is dat voor het ras echt fijn dat er zo’n mooie hond is die een U heeft gehaald op de keuring, de rest komt vast en zeker ook goed en wie weet hoeveel nakomelingen er dan van Diesel gaan komen, veel succes en nog een fijne dag verder!

  4. Potjandorie Bea, je mag ook best trots op het “Uitmuntend” Van Diesel zijn hoor, gefeliciteerd! Je mag dan na zo’n dag een beetje doorgedraaid zijn, maar toch ook wel tevreden hè?

  5. Proficiat met je mooie Diesel Bea. Ik wist het destijds al, die knapperd heeft meer in zijn mars, ik zag hem al als dekreu voor mijn eigen Hera. Maar te nauwe familiebanden staken stokken in de wielen. En de inzet van Roswitha voor het ras is fenomenaal. Destijds kwam ze speciaal uit Vriezenveen naar Mechelen om Ferron, een van haar eigen pups te showen, opdat Ferron de noodzakelijke papieren kon bekomen om Deense Ayla van Gitte te mogen dekken volgens de Deense geldende normen. Dus ook voor haar een dikke proficiat voor haar aanhoudende inzet en dienstbaarheid !

  6. Goed gedaan meis ! En Diesel ook !!!

Geef een reactie

