Wat zou ik toch zonder hem moeten beginnen   5 comments

Na een nacht met bar weinig slaap, omdat ik iedere keer wakker werd van vreselijke buikkrampen ….. en een vliegende start vanochtend richting toilet ……… heb ik na mijn abluties verricht te hebben Heer Diesel uitgelaten. Ik was behoorlijk dizzy en voelde me nog helemáál niet lekker toen we weer thuis kwamen, dus ben ik even op de bank gaan liggen. Mijn kacheltje kroop naast me en na een half uurtje voelde ik mij weer uitstekend. Zó zelfs, dat ik mijn tuinklusspullen heb aangetrokken en terwijl hele lichte sneeuw naar beneden dwarrelde, aan het werk ben gegaan. Ik heb alle omgewaaide en verdroogde stengels van de hemelsleutel en nog wat van dat spul afgeknipt en wat dor blad van het terras en de trap opgeveegd.

Bij dit alles werd ik geholpen door mijn trouwe tuinman Diesel. Alles wat ik per ongeluk liet vallen heeft hij keurig voor mij opgeruimd. Deels zelfs door het netjes bij mij te brengen en aan te geven, zodat het in de vuilniszak kon. Die hebben wij vervolgens geleegd in de groene container. Mooi op tijd, want een half uurtje later werd deze geleegd. We hebben afgesproken dat we een volgende keer, als het een beetje los weer is, weer verder gaan met opruimen.

Ondertussen heb ik bedacht dat die krampen waarschijnlijk zijn veroorzaakt door iets wat ik gisteravond heb gegeten. L. en T. waren hier en zij wilden graag patat met iets erbij. De mayonaise die de cafetaria bij de frietjes leverde (had ik niet in huis) vond ik er al wat verdacht uitzien en smaakte toen ik het probeerde zuur. En terwijl ik er niet veel van gehad heb, denk ik dat die toch de oorzaak geweest moet zijn.

Inmiddels is het opgehouden met sneeuwen en wat er lag is ook al weer weg. Nu gaan wij zo eerst maar eens een lekkere boswandeling maken. Vanmiddag moet ik dan nog naar de MT, maar als daar iets over te melden valt doe ik dat vanavond of morgenochtend wel.

Posted 9 februari 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Eten en drinken, tuinieren

Tagged with ,

5 responses to “Wat zou ik toch zonder hem moeten beginnen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tjonge dat is toch echt balen. Ik hoop maar dat L. en T. de dans ontsprongen zijn. Sterkte en beterschap. Groetjes Anna

  2. Van zoiets kan je toch behoorlijk beroerd zijn hoor Bea, gelukkig dat je weer snel was opgeknapt. Je hebt een flinke hulp aan Diesel, kan hij niet een tijdje bij mij komen logeren?

  3. de Heer Diesel , prachtig
    ja je kan van zeer weinig enorm ziek zijn , denk maar zo ruimt weer eens goed op daar binnen
    dus julle hadden wat sneeuw hier bleef het bij dreigen
    fijne avond

  4. Geweldig zo’n trouwe tuinman !

  5. Diesel is een Heer van Stand Bea en weet precies wat jij nodig hebt, echt vervelend zo’n nacht, maar zure mayonesse is niet goed dus voortaan maar laten staan meis! Fijn dat je toch weer bent opgeknapt en dat Diesel je heeft geholpen met opruimen.

Geef een reactie

