Zo, dat is ook weer klaar   7 comments

Vandaag zijn wij dan toch even naar Gelselaar geweest, naar de dierenkliniek Bekenland, voor de PRA-keuring. Diesel is weer PRA-vrij verklaard, dus voor een jaartje goedgekeurd. Nu moet ik nog zien dat ik een mooie kopfoto van hem maak, of laat maken en eentje van de heer in stand, waarbij alle vier de poten zichtbaar moeten zijn. Dit alles tegen een rustige achtergrond. Daar moet ik nog een mooi plekje voor opzoeken.

Vóórdat we de kliniek binnengingen heb ik hem nog even goed uitgelaten op het ruime terrein daar omheen. Zijn neus heeft het daarbij reuze druk gehad. 🙂 Wat ligt die kliniek daar prachtig zeg, ik kan me voorstellen dat je elke dag blij bent dat je daar mag werken. Diesel heeft weer iemand aan zijn lijst veroveringen toegevoegd: de assistente zei wat een mooie hond. We zien hier niet zoveel Drenten, maar déze is werkelijk prachtig.

Het was eerst reuze gezellig in de wachtkamer met 2 zwarte flatcoats, die maar steeds naar mij toe trokken (ik denk omdat m’n zak zo lekker rook 😉 ) en  nog een teefje van een ander, kleiner, langharig ras, dat tegen de loopsheid aan zat en Diesel verdraaid aantrekkelijk vond. Ze deed ongelooflijk opgewonden en ik zàg gewoon dat Diesel helemaal niet snapte waar ze zich zo druk om maakte. Hij bleef uiteraard vriendelijk, maar toen ze op een gegeven moment heel hard piepte (om niks ze lag voor hem op de grond te rollen en te kronkelen en hij stond erbij en keek ernaar) schrok hij zich de tandjes en vloog een stuk achteruit.

Nèt voor wij bij de oogarts naar binnen konden, Diesel’s ogen waren al zo ongeveer een kwartiertje daarvoor ingedruppeld, kwam ook Milo, een andere Drentenreu, binnen. Zijn baas dacht oh, leuk, even kennismaken, maar die twee zagen elkaar hélemaal niet zitten, dus ik ben opgestaan en ben met Diesel aan de kopse kant van de rij stoeltjes gaan staan. Hij ging keurig zitten keek braaf op naar mij. Toen hij dat lang genoeg gedaan had, kreeg hij van mij een lekkertje en toen kwam de dokter ons ook al ophalen.

Ná het onderzoek heeft hij ook van déze dokter nog wat lekkers gekregen en toen zijn we weer richting Rijssen gegaan. Op de terugweg is meneertje lekker gaan liggen achterin en nu zijn we weer thuis en ligt hij hier in de kamer.

Posted 11 februari 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Gezondheid en welzijn

Tagged with ,

7 responses to “Zo, dat is ook weer klaar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooi dat Diesel weer perfect door deze APK beurt gekomen is Bea 🙂
    Ben benieuwd naar je foto zoals jij die voor ogen hebt. Een rustige of vage achtergrond creëren is met een compact camera bijna onmogelijk op een dergelijk groot onderwerp als Diesel. Zo ver mogelijk zoomen, minimale diafragmawaarde en de afstand tussen Diesel en de achtergrond zo groot maken als mogelijk is alles wat je kan doen

  2. laat een vriendin van ons daar werken! hahaha

    maar ik ben wel teleurgesteld… ruime km verder…. boris joep…
    kopje koffie….????

  3. hahahahahahahahahahahahahahahahaha

    excuus ervaart 🙂

  4. Diesel kan er dus weer een jaartje tegen Bea, dat is toch wel een fijn idee. Ik ben ook benieuwd naar de foto van “een heer van stand” hoor.

  5. Altijd fijn als iets weer voor een jaar klaar is Bea en Diesel heeft lekkers gekregen dus die was het wel goed met ook nog lotgenoten, ook ik ben benieuwd of je een mooie foto van Diesel kunt maken zoals het moet pffff moet er effe niet aan denken.

  6. dus hij kan er weer een jaar tegen aan
    nu en die foto komt er ook wel
    fijne zondag

Geef een reactie

