Mammoet gespot in Siberië   7 comments

Echt of nep? Op de website van het Engelse The Sun is een filmpje te zien van wat een heuse mammoet lijkt te zijn. In het filmpje steekt het beest een rivier over in de Siberische Okrugregio.

Filmpje

Uitgestorven

Wetenschappers gingen er van uit dat de mammoet al zo’n 4000 jaar is uitgestorven, maar hierover bestaat nu twijfel. Er zijn al langer veel geruchten over nog levende mammoeten in het ijzige Siberië. Lokale inwoners getuigden al vaker de beesten gezien te hebben. Eerder waren deze echter nooit op film gezet.

Gigantisch gebied

Siberië is zo uitgestrekt dat een groot deel van het land nog onbekend terrein is voor de mens. Hierdoor zou het mogelijk kunnen zijn dat er inderdaad nog een mammoetpopulatie in leven is. Mocht het filmpje niet gefaked zijn, kan het volgens experts één van de belangrijkste ontdekkingen ooit zijn.

(bron)

7 responses to “Mammoet gespot in Siberië

Subscribe to comments with RSS.

  1. Môrge Bea. De titel van dit blog liet me in mijn weinige tijd even snel naar je toe vliegen. Leukste titel van mijn al te volle mailbox 🙂
    [net terug van tijdje weggeweest, lekker zonder pc;)]
    Zag er laatst nog eentje ‘Mammoet-MamMoe’ in mijn achtertuin. Zij liep pardoes met haar reuze voetstappen mijn huisje in duizenden gruzelementen, die boef!
    Ik hoop dat het filmpje niet fake is, zal toch fantastisch zijn als de pré-historische dieren, in deze roerige eeuw, terugkeren.
    Ach mijn fantasie gaat reeds op hol!

  2. Een leuk spotje Bea, maar ik trap er toch niet in overigens zou het helemaal niet goed zijn als alle uitgestorven dieren weer op aarde zouden komen, er waren toch echt heel veel bijzonder grote knapen bij en daar is geen ruimte meer voor. Ze kunnen tegenwoordig heel wat faken en ik denk dat dit filmpje ook niet echt is. Wèl is het een leuk idee en in Siberië is nog wel ruimte 😉

  3. Het filmpje is natuurlijk leuk en al vele malen bekeken maar net als alle filmpjes van de verschrikkelijke sneeuwman verwijs ik ook deze naar het rijk der fabelen.

    Soms baal ik van m’n eigen nuchterheid en ongeloof ……… zeg nou zelf …. wat is er nou leuker dan speculeren over dit soort verschijnselen 🙂

  4. Ik heb toch sterke twijfels hierover Bea, maar het spreekt wel tot de verbeelding. Net als het monster van Loch Ness “Nessie”.

  5. Het zou natuurlijk geweldig zijn als het echt is!

  6. Pingback: Als je denkt dat… « Tielestek

Geef een reactie

