Bij de dierenarts   6 comments

Vanmorgen waren wij dus weer bij Diesel’s grote vriend dr. Gilles. Deze keer konden wij volstaan met vaccinaties tegen Weil en kennelhoest (spray in neus). Volgend jaar is dan weer de grote cocktail aan de beurt.
En weet je wat nou zo leuk was? Wij waren even aan het bijpraten en toen we het over zijn (Diesel dus) plaatsing op de dekreuenlijst hadden zei Gilles: daar mogen ze blij mee zijn “wat maakt jouw Diesel mooie kindjes!” Hij ziet er een aantal (die hier in de buurt gebleven zijn) geregeld. Hij vindt het hele leuke hondjes en zegt dat er wel labrador in zit, maar dat ze hoger op de poten zijn en veel ranker. En nu komt het mooiste: ze hebben de kop van Diesel. Qua vorm dan toch. En volgens Hermien, die ik vandaag weer es in het bos tegenkwam met haar labs en waar ik dus weer uitgebreid mee heb lopen “beppen”, krijgen ze ook een andere staart dan ma. Geen labradorstaart dus. Dat heeft ze gezien aan de pup die ze gehouden hebben, die ligt nl. volgens haar meestal aan een lijn in de tuin, terwijl moeder daar los rondloopt. (Voorheen lag moeder daar ook altijd aan een lange lijn.) Je begrijpt, nu brand ik helemaal van nieuwsgierigheid. Zodra het een beetje los weer is, zal ik eens die kant op. Misschien dat ik dan toch wel een fotootje kan maken van één van Diesel’s nakomelingen.

Tijdens onze boswandeling kwamen we trouwens ook nog een dame van 82 jaar! tegen, die daar met haar 2 labradors (moeder en dochter) liep te wandelen. Daar hebben we ook nog een aardig tijdje mee staan babbelen, maar toen begon Diesel zich te vervelen, want haar labs wilden niet spelen en dus zijn we maar weer doorgelopen.

Toevoeging: was ik nog vergeten, maar heb Diesel ook gewogen. De weegschaal schommelde tussen 32,45 en 33 kg. Dus ik ga er maar van uit dat hij gewoon nog netjes 33 kg. weegt. (Net als de laatste 2 keren op de weegschaal voor natuursteen bij de Intratuin in Lochem, begin november vorig jaar. 😉 )

6 responses to “Bij de dierenarts

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tegen mij heeft nooit iemand gezegt dat ik zulke mooie kindertjes maakte, en ik heb nog wel zo mijn best gedaan! Maar het is voor jou wel leuk om te horen Bea.

  2. Spannend allemaal om te lezen. 🙂 82 jaar en 2 honden? Geweldig. 🙂 Diesel heeft nageslacht? Wow.

  3. Volgens mij had je al eens een vergeefse poging ondernomen om Diesels nageslacht te zien ?

  4. ha die Bea
    dus een gezonde hond met mooie en ook gezonde nakomelingen
    nou daar mag hij en natuurlijk ook jij trots op zijn
    ik wens je een fijn weekend

  5. Lochem.. woon je daar zo Bea? erg mooi plaats..heb er ooit familie die er woonde.
    Vind het prachtig daar zo..heel veel bomen.

    Jah diesel is een grote jongen.. wel fijn dat het achter de rug is met de dierarts bezoekje tenminste mijn katten vinden het afschuwlijk
    waneer het weer zo ver is.
    Voordat ik de kooi heb gepakt zijn ze al weg…

    Ben benieuwd dan naar de kleine hondjes fotos.
    Groetjes Traceyxx

Geef een reactie

