Heb jij daar ooit wel eens bij stilgestaan?   3 comments

Heb jij er ooit wel eens bij stilgestaan dat slangen ook verkouden kunnen worden? Ik eigenlijk niet, dus ik kan me voorstellen dat je je afvraagt wat je moet doen met een 6,5 meter lange en 135 kilo zware tijgerpython die snipverkouden is. Woensdagavond hebben ze in Deventer geprobeerd zo’n beest (een albino overigens) een antibioticaspuitje te geven, maar dat was geen sinecure. De verkoudheid van de wurgslang (bij een dierenwinkel in de Smyrnastraat) had zich ontwikkeld tot een gevaarlijke longontsteking.

foto Ronald Hissink

 

Volgens RTV Oost moesten er tien mannen aan te pas komen om de gigantische slang in bedwang te houden. De dierenarts wilde dat hij gestrekt lag zodat hij goed kon zien waar het spuitje precies in moest. Dat inspuiten was uiteindelijk in een paar minuten gebeurd.
Met een behandeling van om de dag wat medicijnen moet de slang over een week weer beter zijn.

Posted 26 februari 2012 by Cybermum Netherlands in Beestenboel, Gezondheid en welzijn

Tagged with

3 responses to “Heb jij daar ooit wel eens bij stilgestaan?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eng beest.
    🙂

  2. nee nooit bij stil gestaan
    en dat ga ik nu ook niet doen, ik ga ff verder met de mailbox en dan slapen
    ik denk dat zo’n grote slang wel weer opknapt na het spuitje
    trstn

  3. Als je schoondochter dierenverzorgster is dan weet je dat slangen verkouden kunnen worden, vooral van tocht maar ook van stof maar dit is wel een heel grote verkouden slang die laat ik wel aan die mannen over.

Geef een reactie

