Zondag, rustdag?   4 comments

Het was gisteren zondag, maar rústdag? Nou nee, achteraf bezien niet ècht. Het vaste zondagmiddagbezoekje aan “onze Oop” is er zelfs bij ingeschoten.

Om te beginnen hadden Diesel en ik eindelijk de vrieskast helemaal leeggegeten, dus die stond sinds zaterdag al te ontdooien en kon nu schoongemaakt worden. Dat was één. Heb hem ook meteen weer aangezet, zodat hij de vereiste temperatuur kon bereiken om er weer van alles in te stoppen. Het laatste pak pens voor Diesel had ik er ook zaterdag al uitgehaald om te ontdooien, dus daar heeft hij gister zijn avondmaaltijd mee gedaan. Als toetje had hij een lekkere ouwe boterham.

Verder moesten er 2 wassen gedraaid en een groot gedeelte moest vervolgens te drogen gehangen worden. De rest in de droger. En wat daar in gaat moet er ook weer uit dus later weggevouwen. (Is ‘s-avonds en in het weekend goedkoper en “ons ben best wel een beetje zunig”). De vaatwasser draaide ondertussen en ook de voedseldroger (zie berichtje gisteren). Die moesten dus later ook leeggehaald worden en de inhoud moest opgeruimd.

En natuurlijk ben ik een aantal keren op stap met geweest met Diesel.

L. en T. zouden komen eten en dus moest er wat meer voorbereid worden dan anders. Ze kwamen bijtijds, omdat ik L. om hulp had gevraagd bij het ontluchten van de radiatoren. (Dat was nodig, omdat ik het beneden niet meer goed warm kreeg. De radiatoren werden alleen aan de bovenkant warm en onderaan bleven ze koud.) Zelf kreeg ik dat sleuteltje voor die ontluchtingspunten met geen mogelijkheid omgedraaid. En wat bleek? Zelfs hij had er moeite mee en heeft op enkele punten de waterpomptang moeten gebruiken om het sleuteltje omgedraaid te krijgen. Vervolgens hebben we samen de leiding ook nog bijgevuld met water. Nog niet zo lang geleden was er een onderhoudsmonteur geweest, maar die had daar kennelijk niet naar gekeken en had alleen de ketel nagekeken en schoongemaakt. Mijn relatief nieuwe huisbaas is blijkbaar ook “zunig”, want we hadden al de winterschilder voor de buitenboel en nu dus ook een onderhoudsmonteur voor de verwarming in de winter. Enniewee, we zitten er nu weer warmpjes bij 😉 Hoewel ik de thermostaat nooit hoger heb staan dan 21°, anders vind ik de overgang van binnen naar buiten en vice versa te groot.

En ik had geluk dat L. na het eten Diesel nog wel even een keertje wilde uitlaten, want het lijkt sinds een dag of twee wel alsof het vocht uit mijn knie naar mijn enkel/voet is gezakt. Die is nl. aan de binnenkant voet een tikje opgezet en doet pijn als ik hem belast. Zo kon ik mooi even met de beentjes omhoog en kon ook even bijpraten met T.

Nadat L. en T. weer naar hun eigen huisje vertrokken waren ben ik maar dom gaan bankhangen en TV kijken. Diesel heeft ondertussen zijn nieuwe intelligentiespelletje gedaan en dus nog snel even lekker gesnoept en is vervolgens een tuk gaan doen. Doordat ik op die manier dus even gerust had kon ik voor het slapen gaan zonder al te veel moeite Diesel nog een keer uitlaten.

Posted 27 februari 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Varia

Tagged with , ,

4 responses to “Zondag, rustdag?

Subscribe to comments with RSS.

  1. lekker hé zo’n rustdag haha
    ach rust roest zegt men
    maar wel ff fijn voor de knie
    fijne dag nog

  2. Zondagen hoeven niet bepaald rustdagen te zijn hoor Bea dat laat ik ook over aan de kerkgangers 😉 Met je knie gaat het toch nog niet echt goed, toch maar een beetje rustig aan al is het in de week!

  3. Ook mijn zondagen zijn bepaald geen rustdagen Bea. En maar goed ook dat je geen tijd hebt om achter de geraniums te kruipen 🙂

  4. Wel voorzichtig met die knie, hè?
    Strenge Mies 🙂

Geef een reactie

