Ook hier wordt het lente   6 comments

Dit berichtje schrijf ik eigenlijk niet alleen voor ons, maar ook om Belle & Co., de Drenten van Jan F. gerust te stellen. Zij vonden het maar niks dat ze 3 dagen geleden hun geliefde La Magdeleine, waar het al prachtig lenteweer was (en zelfs al een paar dagen 24° was geweest), moesten verlaten om terug te keren naar de basis in Vosselaar. Temeer daar ze hun baasje hadden horen spreken over “rijden naar de sneeuw”.

Lieve mensen en hondjes dus: ook hier in onze wat noordelijker streken wordt het lente. Ondanks dat er in mijn tuintje in die plotselinge felle vrieskou vorige maand tot mijn grote teleurstelling veel knoppen e.d. zijn bevroren, is het hier nu ook te zien. Met de sneeuwklokjes wordt het al iets minder, maar de hyacinthen willen inmiddels al uit hun knop komen.

     

    

De crocusjes staan er florissant bij en de tulpen komen al op. Vandaag schijnt het zonnetje er ook nog bij en ik ben nu dus helemaal blij.

Voor Diesel is het ook fijn. ‘s-Ochtends doet hij even een rondje tuin en is stomverbaasd als ik dan binnen sta.

    

En hij kan nu weer lekker in de kennel liggen ook. Dus is het voor mij ook makkelijker om even wat boodschappen te gaan doen, omdat hij daar met die stomme lampenkap op z’n kop niet zo’n ravage kan aanrichten.

Posted 9 maart 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Natuur

Tagged with , , ,

6 responses to “Ook hier wordt het lente

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie foto’s Bea. Leuk om te zien.🙂.
    Het verschil in weer tussen het noorden en het zuiden van het land heeft mij altijd gefrustreerd in de tijd dat ik in Friesland woonde. Vooral in de lente. In het zuiden overal fris groene blaadjes aan de bomen..in het noorden niks. Dat scheelde soms weken.🙂
    mies

  2. Nog heel even, en alles schiet de grond uit hoor Bea, het schijnt dit weekend goed weer te worden, en dat gaat het hard. Ach gut…..die lampenkap zal Diesel niet leuk vinden denk ik.

  3. het voorjaar is overal
    zij het noord zij het zuid
    anders maar toch gelijk
    Ik vind het knap van Diesel , zo als hij daar ligt , neemt hij het ongemak als een grote jongen , gaat wel weer weg
    fijne avond en fijn weekend

  4. ooh dat is het..dacht dat er wat was met hem.
    Prachtige fotos Bea! Krijg zo een zin om weer de tuin in te gaan.. hoop dat het een beetje mooi weer wordt.
    Ziet er echt mooi uit je tuin hoor.
    Fijne weekeind en groetjes Traceyxx

  5. Altijd weer fijn om bloemetjes te zien opkomen en bloeien Bea, de foto van die arme Diesel vind ik toch wel heel erg hoor, ik hoop dat die lampekap er snel af mag want dit is dus echt een hondenleven! Prettig weekend gewenst.

Geef een reactie

