Mijn nieuwe binnenhuisarchitect   7 comments

Sinds hij afgelopen dinsdag die fraaie lampenkap op zijn kop kreeg heeft mijn Diesel een nieuwe roeping ontdekt. Hij heeft zich compleet op de binnenhuisarchitectuur gestort. De tafels en stoelen staan geregeld schots en scheef op een heel andere plek in de kamer, de plakrand aan de zijkant van de vensterbank is er af gebroken, omdat hij vond dat je anders niet snel genoeg naar buiten kon, vanwege de hordeur. Hij heeft een tweetal planten van de vensterbank verwijderd, omdat hij anders niet gelijk met z’n gekapte kop tegen het raam kan staan om woest naar stiekem in onze tuin binnengedrongen vreemde katten te loeren. En ik zal ergens na volgende week met verf en schilderkwast hier en daar langs de muren moeten. ::roll: Hij heeft met een soort geschraapte streep aangegeven waar ik dat moet doen. Ook moet ik om de haverklap dweilen. Hij geeft aan dat hij de boel niet genoeg glanzend schoon vindt door met enige regelmaat de waterbak om te kiepen bij voorbeeld.

En verder heeft meneer ook nog wel wat noten op de zang. Ik hoef hem geen exorbitante gage te betalen, maar een kauwstaafje wenst hij nu niet zelf weg te werken, dus heb ik gisteren gedroogde kippenpoten voor hem meegebracht en die accepteert hij wèl en eet ze ook zelf. En ik heb nogal wat blauwe plekken opgelopen, omdat hij vindt dat hij met zo’n kap ook vlak langs me heen moet kunnen denderen. :mrgreen: Dan moet ik bijv. de gang maar laten verbreden vindt hij.

Ik begin aan sommige dingen al te wennen en mijn b.a. vindt kennelijk ook dat ik het steeds beter ga doen, want  hij gooit inmiddels de voerbak niet meer om, om van de grond te eten, maar zet de kap nèt om die bak heen, dus nu stofzuig ik naar zijn zin wel genoeg. De drinkbak zet ik er nu wat verder vandaan.  En dat beantwoordt blijkbaar ook meer aan zijn gevoel voor esthetiek, want ik hoef inmiddels niet meer om de haverklap te dweilen.

Kortom, we zijn er nog niet, maar hij vindt het hier in huis al een stuk opgeknapt. ::wink:

7 responses to “Mijn nieuwe binnenhuisarchitect

Subscribe to comments with RSS.

  1. Herkenbaar allemaal, wat heb je dit verhaal heerlijk amusant beschreven. Duidelijk een positieve blik in het leven 🙂 Vertrek hier met een grote glimlach en sukses met de verbouwing hahaaa, toch fijn zo’n binnenhuisarchitect! Heel fijn weekend Bea, lieve groetjes&knuf voor Diesel «B»

  2. Een leuk verhaal over Diesel de b.a. arm dier weet hij veel, af en toe zal je toch wel even mopperen maar het is ook wel zielig als je van alles wilt en het kan niet.

  3. Fijn dat je zo’n gevoel voor humor hebt Bea. En ook leuk verteld. Diesel houdt je wel bezig. 🙂
    Fijn weekend.

  4. geweldig ,en het toont zo mooi de goede verstandhouding tussen jullie
    ik denk dat er vele baasjes zouden zijn die woest geworden waren ,maar jij geeft hem gelijk op een mooie humorvolle manier
    fijne dag verder

  5. Diesel is duidelijk zijn richtinggevoel kwijt door die lampekap op z’n kop 🙂

    • Met zijn richtinggevoel is niks mis Henk, maar hij heeft nu als het ware een bredere kop dan anders en neemt daardoor bijv. z’n bochten te krap. Met die kap knalt hij dus tegen van alles en nog wat aan. Probeer je maar eens voor te stellen hoe het jou zou vergaan als je van het ene op het andere moment 2x zo breed zou zijn. 😉

  6. Hahahaha….je hebt straks niets meer te vertellen in huis hoor Bea, je mag blij zijn dat je nog in je eigen stoel mag zitten!

Geef een reactie

