Nadelen en voordelen van m’n b.a.   5 comments

Je houdt het niet voor mogelijk, maar hij heeft het voor elkaar gekregen. Nu mijn b.a. min of meer tevreden was met het aangepaste interieur heeft hij besloten, dat de kap die hij sinds vorige week dinsdag droeg niet langer voldeed met al die kreukels en blutsen. Hij heeft op verschillende manieren geprobeerd mij zo gek te krijgen dat ik een mooie nieuwe voor hem aanschafte en uiteindelijk is het hem gelukt. Hoe? Gisteravond is hij met een noodgang door de te nauwe ruimte tussen bank (waar ik op zat) en de muur gestormd. Daarbij is hij zo hard met de zijkant van de kap tegen de muur geklapt (en dom doorgerend naar de gang waar zijn knuffeleend lag), dat ik door de enorme knal stijf rechtop zat van schrik. Bij inspectie van hond en kap, zag ik dat er een grote gekartelde scheur in de kap zat. Dus zijn wij vanochtend spoorslags naar de D.A.-praktijk vertrokken en hebben hem daar een nieuwe kap aangemeten.

Nu zul je zeggen, O.K., dat was het nadeel. Maar wat was nu het voordeel dan? Dat zal ik je vertellen.

Wij waren nu toch eenmaal bij de D.A. en omdat er een uiterst nerveuze kat in de wachtkamer zat heeft dr. Wendy, die weer dienst had vandaag, ons in de spreek-/behandelkamer gelaten. Toen heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt en haar mijn dilemma voorgelegd. A.s. vrijdag zouden de hechtingen er uit mogen, maar a.s. zaterdag zouden wij proeven moeten lopen voor groepsindeling voor de jachttraining. Dat zou dan dus niet kunnen. En dat zou inhouden dat ons hele schema een jaar achterop zou komen. Zij zag het probleem en vond dus de consequentie van het vrijdag verwijderen van de hechtingen wel erg groot. Ze heeft er even over nagedacht en heeft toen de wond geïnspecteerd. En hier komt het voordeel: zoals de wond er nu uitziet durft zij het wel aan om de hechtingen een dag eerder te verwijderen. Donderdag dus. Hij moet dan donderdag de kap nog wel op houden en krijgt dan wat extra antibiotica. Dus niet tot en met vrijdag, maar tot en met zaterdag. Onvoorziene omstandigheden voorbehouden is dus het resultaat, dat wij zaterdag gewoon de proeven kunnen lopen en aan het komend trainingsseizoen kunnen deelnemen.

5 responses to “Nadelen en voordelen van m’n b.a.

Subscribe to comments with RSS.

  1. kijk zo zie je maar weer Bea
    elk nadeel heeft zijn voordeel
    suc6 en een fijne dag

  2. Dat is dus een goed bericht Bea, die goochemerd op de een of andere manier lukt het ze wel 😉 Maar het is natuurlijk wel heel erg fijn dat alles nu gewoon kan doorgaan dus heeft Diesel je een dienst bewezen, nog een paar dagen en dan kan die kap weg!!!
    Lieve Diesel,
    wat goed van jou dat je die kap kwijt was, maar ja moeders weten er wel raad op, ik wil geen strikjes en als ik er eentje uit kan krijgen maak ik die eerst stuk en leg die dan bij mijn moeder neer dan hoeft ze niet te zoeken! Veel sterkte voor nog een paar nare dagen, likjes van je vriendin Mandy ♥

  3. Het is toch wel positief dat de kap binnenkort niet meer nodig is, en dat Diesel dan zaterdag de proeven kan doen…..fijn hoor!!

  4. Menn, die Diesel is zo dom nog niet!! en jij maar schrijven dat ie DOM doorliep naar zijn eend… dat was juist heel slim!
    Succes ermee, hopelijk gaat het volgens plan! (maar kan dat ooit, met Diesel?? ;-))

  5. jee das goed nieuws bea..donderdag al dan mag de hechtingen uit..! gelukkig kan Diesel weer verder met trainen dan.
    Hoop dat het erg mooi weer wordt voor jullie!!
    Groetjes Traceyxx

Geef een reactie

