Dat viel alles mee.   5 comments

De DA en sommige anderen dachten dat het moeilijk zou zijn om Diesel af te leren bij mij op de kamer te slapen. Nou, dat viel alles mee. Gisteravond na onze laatste uitlaatronde heb ik hem in de berging de kap afgedaan, ben de gang ingelopen en heb gezegd: “plaats”. Hij ging direct de bench in en ging braaf liggen. Ik heb hem beloond met een lekker stukje gedroogde kipfilet en ben vervolgens zelf naar boven gegaan. Ik heb hem niet meer gehoord.

Vanochtend zijn we na de eerste uitlaatronde naar Markvelde vertrokken en hebben daar de proeven voor de groepsindeling van de jachttraining gelopen. Er waren zo’n 60 honden met hun voorjagers. Om te beginnen was Diesel wel weer opgewonden, maar dat ging allengs beter. Alleen waren er dat ik zeker weet 2 loopse teven bij en 1-tje bij wie het niet lang meer zou duren voor het zover was. Dat leidde hem hier en daar wel een tikkeltje af.

  • Als eerste moest meneer een apport over water halen. In eerste instantie ging hij niet over. Of hij het te koud vond? Of de helling te steil? Ik weet het niet. Ik mocht hem meteen nog een keer inzetten en nu ging hij wel over en kwam keurig terug met het apport, dat hij alleen niet netjes zittend afgaf. Maar hij deed een tikkeltje vreemd, dus ik bekeek hem nog eens goed en zag toen dat zijn lip weer een beetje was gaan bloeden. Ik heb dat even in de gaten gehouden en het duurde gelukkig niet erg lang of het bloeden was gestopt.
  • Het markeerapport ging ook niet in 1x goed, maar pas bij de 2e keer.
  • Wat mij héél erg meeviel was dat hij voor aangelijnd en los volgen toch een 7 had, ondanks dat hij al 10 dagen niet los gelopen had, maar steeds aangelijnd. Los ging overigens beter dan aangelijnd. Hij is er trouwens überhaupt niet één keer vandoor gegaan.
  • Bij vooruit sturen en komen op bevel ging hij de mist in, want hij rende kwijlend en klappertandend naar de plek waar een teefje had zitten plassen.
  • Apport te land was een 8.
  • Apport uit water een 7.
  • Houden van de aangewezen plaats een 10.
  • Apport uit dichte dekking een 9½. Hij kwam niet terug door het bos, maar sloeg af naar de weg om daarover vlot het apport te komen brengen en het keurig zittend af te geven.

In totaal hebben wij dus 41,5 punten verzameld. Toch niet slecht, al kan het natuurlijk beter. Maar daarom doen wij ook de training.

En zelf kreeg ik voor de manier waarop ik Diesel inzette voor het apport uit dichte dekking een 11.😉

Ja en dan lopen die proeven uit tot in de middag, je komt vrij laat thuis en dan moet je nog boodschappen doen. Enfin, alles is binnen en ik hou het verder vandaag maar voor gezien, want ik loop ondertussen zelf toch ook weer een beetje te kreupelen.

Posted 17 maart 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Tagged with , ,

5 responses to “Dat viel alles mee.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat viel dus heel erg mee Bea, Diesel vindt zijn eigen bed ook prettig😉 Mooie cijfers hoor, het kan beter maar waarom zou het moeten? Ik vind het echt knap in de eerste plaats van jou die het Diesel heeft geleerd en natuurlijk van hem, nog een fijne rustige avond en zondag!

  2. Gelukkig maar dat Diesel weer op z’n eigen plekkie slaapt. Bulletje van m’n dochter kan ongelooflijk snurken, dat wil je echt niet op je kamer😦

  3. Dat viel dan zeker mee Bea, je bent nu dus weer baas in eigen bed….hahaha! Die cijfers zijn best knap hoor, zo’n rapport heb ik nooit gehad!

  4. het is inderdaad een pluim voor jullie beiden
    nu je knie nog betere cijfers
    ik had wel een aardig weekend , op 1 ding na kan ik zeggen helemaal geslaagd
    morgen middag weer naar huis
    welterusten

  5. aaaah missie volbracht! met het slapen gaan! Gefeliciteerd Bea🙂
    Mis je hem niet een klein beetje..?🙂

    Goede scoren lees ik..echt een hond met veel talent zeg!
    Pas je op Bea voor je knie..niet teveel doen hoor.
    Voordat je het weet ben je nog verder van huis.. wel rustig aan doen!
    Groetjes Traceyxx

Geef een reactie

