Druk dagje   4 comments

Vandaag heb ik een druk dagje gehad. Vanochtend heb ik na de gebruikelijke werkjes in huis, allerlei tuinklussen gedaan. Vanmiddag ben ik met Diesel weer lekker naar het bos geweest. Even was ik bang, dat hij het bos in zou duiken op de plek waar Izzy en Lola dat gisteren deden en waarvandaan Lola ineens met een joekel van een bot tevoorschijn kwam. Ik wilde dat niet omdat ik had gehoord dat ze daar in de periode dat mijn kereltje met die lampenkap op zijn kop liep ook al aan één of ander karkas hadden liggen knagen. Ze zijn toen Lola ook nog een hele tijd kwijt geweest. Dat zag er volgens Hermien toen al niet fris uit, dus ……. Maar gelukkig luisterde hij heel goed en bleef er bij vandaan. Bovendien was ik er vandaag op tijd bij om hem aan te lijnen vóórdat hij hem kon peren naar de vijver. Gisteren zat het spul er natuurlijk wèl weer in en dat kon ik vandaag even niet gebruiken. Dat zou me veel te veel tijd gekost hebben. Ik had nog meer te doen.

Nadat ik vanmiddag ook nog boodschappen gedaan had en de tuintafel en -stoelen had schoongemaakt, heb ik mijzelf dan toch maar getrakteerd op een uurtje met een drankje en een tijdschriftje in de tuin. Zoon Sietse zou komen eten en kwam op mijn verzoek extra vroeg. Hij heeft mij na een kop koffie te hebben gedronken geholpen om de kennel eens even goed schoon te maken. Het hok van z’n plaats – dat kan ik niet alleen – en alle blad en haar en troep die er onder was gewaaid weggeveegd en opgeruimd. Zodra ik een buitenkraan heb laten installeren kan ik de kennel lekker schoon spuiten, i.p.v. met emmers water te moeten sjouwen of de tuinslang helemaal vanuit de keuken door de kamer te moeten leggen. Daarna heeft hij mij nog geholpen een stuk van de wilgentenen matten, dat ik nog in de berging had staan, tussen de zijmuur en de trellis die ik daar al jaren tegenaan heb zitten te plaatsen. Achter de Toscaanse jasmijn, zodat die meer houvast heeft en ook een volgende winter minder kans loopt om te bevriezen. Het is nu ook meer een geheel met de rest van de afscheiding met de buren aan die kant van de tuin. Èn het staat een stuk mooier.

Uiteraard heeft mijn onvolprezen tuinhulp Diesel zich ook weer van zijn beste kant laten zien en heeft hij uitgebreid gespit en onkruid gewied. 😉 Totdat S. en ik met die wilgentenen mat aan de gang zijn gegaan. Toen heb ik hem maar even naar binnen gedaan, want daar konden we hem even niet bij gebruiken. Omdat de trellis nl. een stuk boven het muurtje uitsteekt, hebben wij die mat er vanuit de tuin bij de buren tussen geschoven. Dan hoefden we niet zo hoog te tillen, wat natuurlijk heel lastig is met zo’n geval van 1.75 m hoog en 1.20 m breed. Dus S. aan de kant van de buren op de trap en  tillen en ik in eigen tuintje zorgen dat de wilgentenen netjes tussen muurtje en trellis naar beneden schoven en niet achter de trellis bleven haken.

Daarna heeft S. nog even lekker buiten gezeten met een drankje, terwijl ik eten kookte: farfalle met doppertjes in room-kaassaus, één van zijn favorieten. Na de koffie is hij weer naar z’n eigen huisje vertrokken en heb ik nog wat kleine opruimdingetjes gedaan alvorens mij met een tòch weer wat pijnlijk pootje op de bank te installeren. Terwijl ik daar zo zat kreeg ik nog een telefoontje van de coördinator van de jachttraining, dat ik a.s. dinsdagavond om 18.30 u wordt verwacht op dezelfde plaats als waar wij afgelopen zaterdag de proeven gelopen hebben. Ben benieuwd bij welke trainer we zijn ingedeeld, maar dat zie ik dan daar dus.

Vanaf een uurtje of 12 vanmiddag heb ik ook af en toe tussen de bedrijven door geprobeerd in te loggen op het Drentenforum, maar wàt ik ook probeerde, ik kreeg het niet voor elkaar. En toen crashte vanmiddag Mozilla Firefox ook nog eens. Enfin, inmiddels is alles weer voor elkaar, maar mum is moe en gaat gezwind naar bedje toe.

4 responses to “Druk dagje

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik probeer je al dagen te bereiken Bea maar het lukte maar niet. Ik moest eerst inloggen bij WordPress waarna niets gebeurde. 🙂 dus ik probeer het nu nog eens. op hoop van zegen. 🙂

  2. wat je noemt
    een dag goed besteed
    ik kom net thuis van het werk
    ook voor mij zijn het weer lange dagen korte nachten
    neem de dagen zo ze komen , komt het goed

  3. Heerlijk lekker schoon en opgeruimd het voorjaar in…Ik moet nog grondig beginnen met de tuinen.
    Dat is wel even een werkje geweest de kennel schoon te maken. Je bent zeker blij dat het in ieder geval weer gedaan is 🙂
    Groetjes en fijne weekeind bea
    Kus Traceyxx

Geef een reactie

