Hier had ik niet op gerekend   6 comments

Ben vanmorgen tòch maar even naar de huisarts gegaan. Liep de laatste paar weken slechter vanwege pijnlijke (en gezwollen en verkleurde) linker enkel en nu ging het bijna helemaal niet meer. Niet gevallen, niet gestoten, niet verzwikt, niks, maar inmiddels snijdende pijn.

Wat dacht je wat? Volgens de huisarts is dit nog een gevolg van dat ge………… met m’n knie. Huppeldepup-luxatie of zoiets.
Pffffffffffff …. hier had ik niet op gerekend ………
De enkel is ingetaped en nu moet ik de 1e 3 weken één keer in de week terug om opnieuw in te laten tapen.
Voordeel is wèl dat het lopen met die tape iets beter gaat. En niks te laat, want dinsdagavond begint de jachttraining dus weer.

Vanmiddag Diesel weer lekker los laten lopen in het bos en vrij veel andere hondjes tegengekomen. Hermien was ons weer achterop gekomen met Izzy en Lola, dus daar liepen wij gezellig mee op. Even een soort van reuengedoe met een ons tegemoet komende grommende Border Collie. Diesel was eerst nog een tikkeltje terughoudend, maar toen vloog de BC op hem af. Ja en toen kwam Diesel hem halverwege tegemoet, zo van: als je maar niet denkt dat ik een doetje ben. Allebei de staart hoog. Baas BC deed niks, zei niks, stond met één been aan de grond op de fiets zittend gewoon maar wat te kijken. Maar ik wilde dat niet op z’n beloop laten, dus ik gaf een brul voordat Diesel zich in een knokpartijtje kon storten en hij zag er gelukkig van af en liep netjes met ons door. Toen riep de baas van de BC zijn hond ook bij zich en fietste door. Ik was er blij van. Sinds hij de laatste keer zo gebeten is, is mijn beessie nl. een stuk minder vriendelijk naar andere reuen en het voorval van vanmiddag geeft me nu hoop dat we het wel weer rechtgebreid krijgen.

Later kwamen we ook Henriëtte nog tegen met Joep en een zoon van haar. Ze had vanwege het prachtige weer vanmiddag lekker vrij genomen en ik geef haar geen ongelijk. Zij liep met ons weer terug richting auto en al ver van tevoren kon je het zien aankomen: die bliksemse honden van ons verdwenen weer als een streep richting vijver. En een lol dat ze hadden…….. en gezwommen en geapporteerd dat ze hebben …… en gerend tussenbeide, want ja, Joep vliegt als eerste naar de vijver, maar hij zal er vast niet ingaan, dus moest er rond de vijver gerend worden en over het grasveld. Even dachten we dat Joep er aan de steilste kant per ongeluk op de kop in zou glijden, maar hij kon zich nog nèt redden. Kortom het was weer een waar festijn voor de honden.

6 responses to “Hier had ik niet op gerekend

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat is wel even een tegenvaller Bea, die huppeldepup-luxatie. Gelukkig dat je door de tape toch redelijk kunt blijven lopen.

  2. Dat je daar niet op had gerekend daar kan ik inkomen Bea, ik hoop dat het vanzelf overgaat want als het een acute peroneuspees luxatie is daar wordt ook nog weleen een operatie voor gedaan en daar zit je uiteraard al helemaal niet op te wachten. Zo blijft het wel sukkelen, veel sterkte ermee. Gelukkig kan je door de tape nog wel met Diesel op stap en toch maar wat rustig aan anders belast je het andere been teveel.

  3. Vervelend hoor. Je valt van de ene in de andere ellende op die manier😦
    Sterkte en beterschap

  4. Wat naar voor je Bea.. zou maar niet teveel lopen.. misschien op krukken een tijdje..?
    Misschien overbelasting vanwege je knie. Begrijp niet zo goed wat dat is volgens de doctor..
    Ik kreeg ook zoiets toen met mijn been… maar het waren mijn tenen die verkleurde..hardstikke eng zag het eruit.
    Vervolgens de arts een bacterie omdat ik geen weerstand toen had met het overbelasting van me been en natuurlijk van de tromboses.
    Moest een keur volgen..daarna verdwijn het als sneeuw voor de zon.. gelukkig.

    Blij dat het stukken beter gaat met Diesel.
    Geniet lekker van het weekeind…misschien lekker van je mooie tuin genieten..boekje erbij.
    Groetjes Traceyxx

  5. He bah je vervalt ook van ene in het andere. Zeker een tegenvaller. Sterkte met alles pootje omhoog en lekker in de tuin zitten . Fijn weekend . Groetjes Anna

Geef een reactie

