Met het oog op morgen   9 comments

Nadat ik het vanmiddag amper vol kon houden, maar toch een dik uur met Diesel in het bos gewandeld heb, heb ik, met het oog op de jachttraining van morgenavond, die nog eens bovenop de boswandeling komt, bij de boodschappen toch maar Ibuprofen meegenomen. Dat verkopen ze tegenwoordig blijkbaar zo ongeveer overal. Appie verkoopt het ook. Heb maar twee doosjes van 10 stuks Ibu 200 meegenomen. Morgenochtend maar gelijk beginnen met er 2 in te nemen, want die 200 doet natuurlijk niet genoeg en wil het een beetje helpen moet ik ook eerst een medicijnspiegel opbouwen natuurlijk. Ik ga er dus 3×2 innemen, dan zit ik aan 1200 per dag en dat is niks teveel.

Afgezien van m’n pootje was het vanmiddag trouwens weer een heerlijke wandeling. Eerst was ik nog stomverbaasd toen ik Hermien zag aankomen met alleen Lola. Dus ik vroeg: waar heb je Izzy gelaten? Wel, ze had Izzy thuisgelaten, omdat ze net op tijd zag dat ze loops was geworden. Vorige week waren daar al wel voorbodes van geweest trouwens: de neus van Diesel en het feit dat Izzy aldoor wortels uitgroef en op at. Merkwaardigerwijs was Lola voor het grootste deel een stuk rustiger zo alleen met Diesel, dan met Izzy erbij. Natúúrlijk moesten die twee weer even in de vijver. Op de terugweg van de vijver naar de auto kwam ons een flinke, donkerbruine reu tegemoet. Hij vond Lola blijkbaar wel lekker ruiken, maar Diesel had zoiets van, nu moet ik wel goed op haar passen. Hij gedroeg zich verder netjes hoor, daar niet van, maar hij hield het wèl in de gaten. En toen begon die andere reu enorm te borstelen en te grommen. Zijn bazinnetje riep hem wel, maar hij trok zich daar eigenlijk niks van aan. Dus ik heb Diesel heel streng bij me geroepen en ….. hij kwam! We gaan weer de goeie kant op! Ondertussen was de bazin van die bruine bij haar hond aangekomen, greep hem bij z’n ketting en lijnde hem aan. Hermien riep Lola bij zich en toen was het hup in de kofferbak en naar huis. Ik heb Diesel via de tuinpoort de tuin en zo de kennel in geloodst, ben omgereden naar de andere kant en heb m’n spullen gepakt om direkt boodschappen te gaan doen. Als ik eerst was gaan zitten had ik het denk ik niet meer voor elkaar gekregen. En nu ligt meneertje lekker in de kennel te genieten van zijn kong met yoghurt, die ik voor hem had ingevroren, heb ik een kilo kipfilet in reepjes gesneden en in het droogmasjien gedaan en werk ik nu even snel m’n blog bij.

Tussen alle bedrijven door kijk ik ook steeds even op het Bas-en-Belle-blog, want Hera staat op het punt van bevallen en dat is hartstikke spannend.

9 responses to “Met het oog op morgen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Denk er wel om Bea, van je huisarts kan je vast wel Ibuprofen 400 mg. krijgen maar 3 x 2 is geen 1200 mg. hoor, dan zou je als je een wijntje neemt van b.v. 14% alcohol en je neemt er drie ook 42% alcohol op hebben en zo werkt het echt niet, Ibuprofen is prima maar het is wel uitkijken voor je maag, niet te vergeten dat als je de pijn teveel onderdrukt je enkel teveel belast omdat je het niet zo goed voelt, Toch fijn dat je weer een wandeling hebt kunnen maken en Diesel zal dat volkomen met je eens zijn geweest.

  2. Jij bent echt een flinke meid en een vechter. Ga zo door Bea🙂

  3. ja je bent niet 1 die opgeeft , ik vind het mooi
    maar denk soms ff aan jezelf

  4. Je bent inderdaad een taaie hoor Bea, menig ander had de moed allang opgegeven. Het zou natuurlijk ook hartstikke jammer zijn, wanneer je met dit mooie weer thuis zou moeten zitten.

  5. zit je ook niet mee,kijk wel uit hoor met al die pijnstillers
    hopelijk komt het weer allemaal goed,gelukkig kon je met je vriend het bos nog in
    dus een beetje aflijding en ontspanning. gr. lukas.

    • Ach Lukas “al die pijnstillers” …….. dat valt wel mee hoor. Ik ben zèlf al niet zo van de pijnstillers en gebruik ze alleen als het echt niet anders kan. Als je eens wist hoeveel pijn ik de laatste 5 mnd geleden heb en hoe weinig pijnstillers ik gebruikt heb…….
      Maar dat was mijn eigen keus, dus ik mag niet klagen.

Geef een reactie

