Het was weer zover hoor   3 comments

Het moest en zou zo nodig weer gebeuren. Als ik zo’n aanval heb is er geen houden aan. Sietse kwam gelukkig vanmiddag na de boswandeling (en ondertussen dagelijkse zwempartij) met Diesel helpen, want alleen zou ik het niet gekund hebben. Te zwaar.

Waar ze het nou weer over heeft? Een crea-aanval. Je herinnert je de varen, die tot giga-proporties was uitgegroeid in z’n wasmachinedeurtje? Nou, die werd me te groot en de kamer werd me te donker en ik wil zien wat het voorjaar met m’n tuintje doet en de stek van de pas verpotte moeder lidcactus werd te groot voor de vensterbank en dus was er weer werk aan de winkel. De varen is uit het wasmachinedeurtje gehaald en in de tweede van de rode potten die ik vorig jaar op de tuintafel had staan gezet. Moeder lidcactus staat op m’n werkkamertje in de eerste. Vervolgens is de pot met varen naar de zolderverdieping verhuisd.

De stek van moeder lidcactus is daarna in het wasmachinedeurtje gezet en opgehangen voor het raam van de woonkamer. Kan daar mooi uitgroeien en haalt niet teveel licht weg.

En nu ga ik binnenkort op zoek naar een nieuwe plant voor de vensterbank. Eentje die niet te groot wordt, maar met vrij groot blad denk ik, die ook goed zonlicht verdraagt. Tegen de tijd dat ik iets gevonden heb, post ik hier wel weer een berichtje met foto.

3 responses to “Het was weer zover hoor

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik herken dit. Kom net van het tuincentrum. Maar bij jou ziet het er weer fraai uit.
    Succes met zoeken. Fijne dag. Groetjes Anna

  2. De varen heeft daar een mooi licht plekje gekregen Bea, hij zal het daar wel prima doen.

  3. AAAGH WAT ZIET HET ER GEZELLIG UIT BIJ JE OP ZOLDER BEA…VOORAL MET DIE MOOIE VAREN. PRECIES EEN MOOIE PLEK ERVOOR.
    GOED IDEE.. OOK ZIT RUIMTE ZIE IK.. HEB JE DIE DEKEN ZELF GEMAAKT.

    FIJNE PAAS
    GROETJES KUSJES TRACEYXX

Geef een reactie

