“Oude” kennis   1 comment

Vandaag waag ik er nog maar een tweede post aan, want dit is wel leuk om te vertellen.

Toen Diesel en ik vanmiddag aan het einde van de wandeling terugliepen naar de auto, hadden wij al wel meerdere malen horen roepen en fluiten, maar daar hadden wij ons niets van aangetrokken. Totdat Diesel ineens naar achter mij racete en terugkwam vliegen met een fraaie Rhodesian Ridgeback dame in zijn kielzog. Die twee hàdden me toch een lol! Ze renden en vlogen achter elkaar aan en/of naast elkaar dat het een lieve lust was. Achter mij dus, kwamen 3 tamelijk nerveuze, lacherige dames aanlopen. Zij riepen aldoor de naam van de RR: Mika. Maar ja, dat hielp niet echt. En geen wonder, want het waren niet de baasjes van Mika. Zij hadden haar gevonden bij het zwembad. Da’s toch wel een eindje uit de buurt.

Toevalig kennen Diesel en ik Mika. Toen zij  nog een pupje was hebben die 2 al wel eens met elkaar gespeeld op de Tweede heide (Mika woont onderaan de Tweede Heide) en Diesel is haar al eens willen gaan bezoeken toen zij een spoor had uitgelegd, omdat ze loops was.

Mika kwam uiteindelijk op mijn lief geroepen: “kom voor”, “kom maar”, met als lokkertje een frolicje in de hand (want die stinken zo lekker) en één van de dames kon haar toen aan de halsband pakken. Maar wat dacht je wat? Die halsband zat kennelijk wat ruim, want ineens hield mevrouw een halsband zonder hond in de hand.  Na nog wat heen- en weer geloop en geroep kreeg ze haar weer te pakken en deed de halsband nu strakker om. Eén van de andere dames had een ceintuur (geloof ik dat het was, ze waren al wat verder van mij af en ik kon het niet goed zien) en maakte die eraan vast en zo liepen zij verder.

Ondertussen had ik Diesel weer in de kofferbak laten springen en ik had nèt zelf één been in de auto, toen ik weer van alles hoorde. Ik draaide mij om en stapte maar weer uit, want daar kwam Mika weer aanvliegen. De dames zeiden dat ze hadden gedacht: die hond zit in de auto, dus nu laten we haar maar weer los. Niet echt goochem.

Aangezien ik niet weet hoe Mika reageert achter in de auto, durfde ik het niet aan haar bij Diesel in de kofferbak te zetten, dus  toen heb ik haar maar aangelijnd met het jachtlijntje van Diesel hoog achter de kop met de stop er vrij dicht op. Zo heb ik haar weer aan de dames overgedragen en ik ben zachtjes voor ze uit gereden naar het huis van Mika. Het dier had wel een penning om en ze hadden ook wel naar de eigenaar gebeld, het adres wisten ze, maar niet precies waar het was. Vandaar. Ze hebben haar afgeleverd bij de eigenaar, die vertelde dat ze achter een konijn aan gegaan was en dat ze dat wel vaker deed. Met een bedankje van de dames kreeg ik m’n jachtlijntje terug en onze wegen scheidden zich weer.

Posted 5 april 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Varia

Tagged with ,

One response to ““Oude” kennis

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dearest Bea,

    This is sent to give you hearty greetings,
    and wish of all joy and happiness during Eastertide.
    Hope you have an Easter holiday that
    turns out egg-xactly the way you want.

    Joyful Easter •..¤°.¸¸.•´¯`»Oceanwaves

Geef een reactie

